برای کسب موقعیت های متعدد یا حضور در چندین دانشگاه، داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی که نشان دهنده توانایی شما در مهارت های مختلف زبان انگلیسی باشد، ضروری است. اگر به دنبال آزمونی هستید که مدرک معتبر زبان انگلیسی را ارائه دهد، آزمون تافل یکی از بهترین گزینه های شما است. زیرا تافل آزمونی معروف و مورد قبول بسیاری از دانشگاه ها و کشورهاست و روشی معتبر برای سنجش توانایی افراد در زبان انگلیسی است. اگر نمی دانید آزمون تافل چیست، در این مقاله با ما همراه باشید تا با جزئیات و نکات ظریف این آزمون بیشتر آشنا شوید.

آزمون تافل چیست و از کجا آمده است؟

بیایید با تاریخچه مختصری از آزمون تافل شروع کنیم. برای اولین بار در سال 1965، زمانی که سازمان غیرانتفاعی خدمات تست آموزشی (ETS) آزمون تافل را برگزار کرد. تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است. هدف از این آزمون سنجش توانایی افراد در زبان انگلیسی است. چون دانشگاه های آمریکا دانشجویان خارجی زیادی دارند و آزمون جامع زبان به آنها کمک زیادی خواهد کرد. به عنوان مثال با استفاده از آزمون های تافل می توانند متوجه شوند که کدام دانش آموزان به درس های زبان لازم نیاز دارند. در طول سال ها، آزمون تافل تغییر کرده و بهبود یافته است. به عنوان مثال، در ابتدا آزمون بر روی کاغذ انجام می شد. در اواخر دهه نود، آزمون ها به صورت کامپیوتری بود و از سال 2005، آزمون تافل به صورت آنلاین با نام تافل iBT برگزار شد. زمان شیوع کرونا در این آزمایش نیز تغییراتی ایجاد کرد. پس از همه گیری کرونا، آزمون تافل IBT از خانه انجام می شود. اگر می خواهید مدرک زبان برای دانشگاه، مهاجرت یا یافتن شغل در خارج از کشور داشته باشید، احتمالاً باید در آزمون تافل IBT شرکت کنید.

چه کسانی در آزمون تافل شرکت می کنند؟

قبل از اینکه تصمیم به شرکت در آزمون تافل بگیرید، باید مطمئن شوید که این آزمون برای شما مفید است. تافل تنها مدرک معتبر زبان در جهان نیست، آزمون های بین المللی دیگری مانند آیلتس، دولینگو و پی تی ای نیز وجود دارند که کاربردهای خود را دارند. واضح است که تافل و آیلتس تا به امروز پیشتاز آزمون ها بوده اند. به گزارش وب سایت ETS، امروزه بیش از 11000 دانشگاه و موسسه در 150 کشور جهان گواهینامه تافل را می پذیرند.

چندین سال است که یک قانون کلی وجود دارد مبنی بر اینکه افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند باید در آزمون تافل شرکت کنند و اگر کسی می خواهد به اروپا مهاجرت کند باید در آزمون آیلتس شرکت کند، زیرا موسساتی که آزمون آیلتس را برگزار می کنند انگلیسی هستند. . بنابراین اکثر دانشگاه های آمریکا آزمون تافل را قبول می کنند و دانشگاه های اروپایی نیز آزمون آیلتس را قبول می کنند اما الان وضعیت فرق می کند. واقعیت این است که اکثر دانشگاه های معروف دنیا هر دو مدرک را می پذیرند. اما حتما سایت دانشگاه مورد نظر خود و یا سفارت کشور مورد نظر خود را چک کنید تا تقاضایی برای آن وجود داشته باشد. اما اگر این سوال برای شما پیش می آید که در کدام آزمون باید شرکت کنید، تافل یا آیلتس، کدام یک بهتر است؟ برای آشنایی بیشتر با تفاوت ها به ادامه مطلب بروید.

آزمون تافل Home Edition چگونه است؟

اکنون که فهمیدیم آزمون تافل چیست و چگونه می تواند به ما آسیب برساند، وقت آن است که با اجزا و جزئیات این آزمون بیشتر آشنا شویم. آزمون تافل مانند اکثر آزمون های زبان از چهار بخش تشکیل شده است. هر یک از این بخش ها یکی از مهارت های شنیداری، خواندن، نوشتن و گفتار را اندازه گیری می کند. در نهایت هر بخش از 0 تا 30 نمره گذاری می شود و مجموع این نمرات یک عدد زوج از 0 تا 120 است که نمره کل در نظر گرفته می شود. تمام بخش های آزمون تافل در یک روز کامل می شود و تقریباً سه ساعت و نیم طول می کشد. تقریباً شش تا ده روز بعد از امتحان نمره خود را دریافت خواهید کرد. البته، اگر نمره مقاله درخواست کرده اید، ممکن است مجبور شوید یک یا دو روز دیگر صبر کنید. این آزمون تقریباً هفته ای یکبار در مراکز معتبر درج شده در وب سایت ETS برگزار می شود. ضمناً مدرک آن مانند آزمون آیلتس دو سال اعتبار دارد.

چگونه در آزمون تافل ثبت نام می کنید؟

شرایط ثبت نام تافل چیست؟ این سوال ذهن بسیاری از داوطلبان تافل را آزار می دهد. برای شرکت در آزمون، باید یک حساب کاربری در وب سایت ETS ایجاد و ثبت کنید. هنگام ثبت نام می توانید نام شهر و تاریخ مورد نظر را انتخاب کرده و یکی از مراکز تافل موجود در شهر خود را انتخاب کنید. هزینه آزمون بسته به مکان متفاوت است. در ساعت 1400، هزینه ثبت نام آزمون آنلاین تافل 245 دلار است. البته اگر خیلی دیر ثبت نام کنید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اضافی شوید. می توانید هزینه ثبت نام را از طریق پی پال، ویزا کارت پرداخت کنید یا بررسی کنید که آیا در ایالات متحده هستید یا خیر. در صورت انصراف از آزمون، حداکثر چهار روز قبل از آزمون فرصت دارید تا آزمون تافل را لغو کنید و 50 درصد پول خود را پس بگیرید.

علاوه بر موارد فوق، در طی مراحل ثبت نام، می توانید چند دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا نتایج آزمون به صورت مستقیم برای آنها ارسال شود. همچنین در صورت نیاز به پاسخنامه برگه امتحانی فراموش نکنید که هنگام ثبت نام این قسمت را بررسی کنید تا پاسخنامه برای شما ارسال شود.

برای ثبتنام و شرکت در آزمون GRE هوم ادیشن کلیک کنید.

نمرات آزمون تافل چگونه است؟

برای موفقیت در آزمون تافل، خوب است سیستم نمره دهی در آزمون تافل و نحوه به چالش کشیدن نمره خود را بدانید. همانطور که می دانید هر قسمت از آزمون 30 امتیاز دارد. نتایج بخش ریدینگ و لیسنینگ در پایان آزمون نمایش داده می شود. اما قسمت کتبی و شفاهی باید توسط کارشناسان بررسی شود. پس از دریافت نمره، اگر از نمره ای که کسب کرده اید راضی نیستید یا نتوانستید حداقل شرایط دانشگاه مورد نظر خود را برآورده کنید، می توانید هر چند بار که می خواهید برای کسب نمره مورد نظر خود تلاش کنید. البته فرصت نقد مقالات و سخنرانی ها برای شما محفوظ است. شما می توانید تا سی روز پس از آزمون اعتراض کنید. البته برای هر سهم باید 80 دلار بپردازید. اگر امتیاز شما پس از بررسی کمتر یا بیشتر باشد، پولی که پرداخت کرده اید به شما بازپرداخت می شود. شما فقط یک فرصت برای جلب توجه دارید و باید یک یا هر دو توانایی را به طور همزمان جذب کنید. همچنین اگر درخواست داده باشید که نمره شما به دانشگاه مورد نظرتان ارسال شود، نمی توانید آن را به چالش بکشید.

جدیدترین نوع آزمون تافل چیست؟

تا پارسال مهم نبود هدفت از آزمون تافل چی بود. در واقع، چه بخواهید وارد دانشگاه شوید یا اهداف دیگری داشته باشید، تافل آنلاین تنها گزینه شما برای آزمون تافل بود. از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا، گزینه ای برای شرکت در آزمون تافل IBT در خانه اضافه شده است. از 21 آگوست 2021، آزمون جدیدی به نام TOEFL Essentials به خانواده آزمون های ETS اضافه شده است. این آزمون همچنین چهار مهارت اصلی انگلیسی را اندازه گیری می کند، اما زمان امتحان کوتاه تر است، تقریباً 1.5 ساعت. هدف این آزمون نیز کمی متفاوت است. در واقع ETS این تست را در رقابت با تست های دیگری مانند Duolingo ایجاد کرد.

TOEFL Essential ارزان تر از نسخه IBT است و بین 100 تا 120 دلار قیمت دارد. این آزمون برای سنجش زبان انگلیسی در یک محیط کلی تر طراحی شده است. 50 درصد آزمون در محیط های دانشگاهی و 50 درصد در سایر زمینه ها است. در حال حاضر هیچ مرکز خاصی برای این کارآزمایی اعلام نشده است. بنابراین برای شرکت در آزمون تافل Essential نیازی به مراجعه به مراکز آزمون تافل نیست، کافی است شرایط آزمون را در منزل آماده کنید. همچنین نمی توانید نمره خود را برای این آزمون ببینید.

چگونه برای آزمون تافل آماده شویم

منابع مختلف آزمون تافل برای زبان آموزان موجود است. کتاب هایی مانند Official TOEFL iBT Test Guide و ETS Official TOEFL Test Guide از جمله کتاب های معروفی هستند که بسیاری از زبان آموزان برای کمک به آنها مراجعه می کنند. وب سایت های زیادی وجود دارند که می توانند نمونه سوالات تافل را در اختیار شما قرار دهند. اما اگر می خواهید در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه دلخواه برسید، بهتر است از یک معلم حرفه ای کمک بگیرید یا در دوره های آمادگی تافل شرکت کنید. کلاس ها و دوره های آنلاین و آفلاین نیز می توانند به پیشرفت سریعتر شما کمک کنند. آموزال همچنین تعدادی دوره انگلیسی دارد که ممکن است برای شما مفید باشد. اما اگر ترجیح می دهید خودتان این زبان را یاد بگیرید، فیلم های آموزشی و پادکست های یوتیوب به زبان انگلیسی را نادیده نگیرید.