برای بسیاری از مستأجران و حتی کسانی که هر چند سال یکبار نقل مکان می کنند، جابه جایی سخت ترین قسمت کار است. در واقع، از نظر این افراد، اسباب کشی یک آرزوی بی پایان است. جابجایی اثاثیه، چه سخت و چه ساده، باید به درستی و سیستماتیک انجام شود، برای بسیاری از افراد، جابجایی اشیا ماه ها طول می کشد. در واقع این افراد نمی دانند که حتی در کمتر از یک هفته نیز اگر روش صحیح اسباب کشی را بدانند می توانید به راحتی و با آرامش اسباب کشی کنید. در این مقاله نکات و ترفندهایی را برای حرکت صحیح سریع به شما آموزش می دهم. با نکاتی که در این مقاله برای ورزش راحت آموزش می دهیم، ممکن است بسیاری از مشکلات روحی حل شود؛ تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ترفندها و نکات مبلمان مناسب و سریع را بیاموزید

آمادگی ذهنی و روحی برای عمل

ابتدا باید از نظر جسمی و روحی آماده حرکت رو به جلو باشید. بنابراین اولین قدم مهم و اساسی قبل از شروع اسباب کشی، توجه به سلامت جسمانی است. برای همه مستاجران، به خصوص آنهایی که هر سال مجبورند از خانه ای به خانه دیگر نقل مکان کنند، مانند یک غول بی شاخک حرکت می کنند، که هرگز نباید از دست بدهند. اولین سلاح مورد نیاز برای شکست غول مبلمان، سلامت جسمانی است. پس برای حفظ سلامت جسمی زیاد به خود فشار نیاورید. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و از دیگر اعضای خانواده برای مبارزه با غول کمک بخواهید. سایر اعضای خانواده این مسئولیت را دارند که در جابجایی به شما کمک کنند زیرا نه تنها شما محل زندگی را تغییر می دهید، بلکه محل زندگی و خانه را نیز تغییر می دهید.

جسور باش

نکته دیگری که باید روی آن تمرکز کنید آمادگی ذهنی و ذهنی است. به جای اینکه دائماً در مورد تحرک و مشکلات آن افکار منفی داشته باشید، مثبت فکر کنید. یعنی به جای اینکه مدام به نبرد با غول بی شاخ در سرتان فکر کنید و صحنه های تخیلی جنگ را مرور کنید، خودتان را تصور کنید که در خانه یا محل کار جدیدتان با یک لیوان نوشیدنی در دست از محیط بیرون می روید. سعی کنید به چیزهای مثبتی که هنگام نقل مکان به یک خانه یا محل کار جدید به سراغتان می آید فکر کنید. همسایگان جدید، محیط جدید و موقعیت های جدیدی که با آنها روبرو خواهید شد، همه بسیار هیجان انگیز هستند.

فهرستی از موارد موضوعی تهیه کنید

هنگامی که بدن و ذهن خود را برای حرکت عظیم آماده کردید، سعی کنید فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید برای مبلمان خود بنویسید. البته قبل از امضای قرارداد باید مواردی را تهیه یا خریداری کنید. مهمترین تجهیزاتی که نیاز دارید مقوای محکم در اندازه های مختلف و نخ های ضخیم زیاد است. روزنامه های ضایعاتی برای بسته بندی اقلام شکسته بسیار مفید هستند. بهتره همین الان روزنامه بخونی زیرا ممکن است در آینده به روزنامه های ناخواسته نیاز داشته باشید. ابزار و مواد دیگری که به آن نیاز خواهید داشت نوار چسب پهن و نشانگرهای سر پهن هستند. بهتر است به فروشگاه محل خود کمک کنید و از آنها چند جعبه خالی بگیرید تا جعبه ها را آماده کنید. به این ترتیب در اقتصاد خانوار صرفه جویی خواهید کرد.

آموزش ترفندها و نکات صحیح و سریع اسباب کشی

از مجلات ناخواسته استفاده کنید

اگر روزنامه می خوانید و می خوانید و از آن دسته افرادی هستید که جستجو می کنید، حتما روزنامه های ناخواسته زیادی در انبار خود دارید. اگر روزنامه ضایعاتی ندارید، می توانید روزنامه های ضایعاتی را نیم بها یا از دکه های روزنامه فروشی به قیمت یک کیلوگرم بخرید. بعد از این ضایعات روزنامه ها برای بسته بندی ظروف چینی مخصوصا جهیزیه! نحوه استفاده می توانید از پارچه های باطله یا لباس های قدیمی نیز برای بسته بندی ظروف استفاده کنید. بسته به اندازه آن و اندازه ظرف، می توانید از هر روزنامه ای برای بسته بندی یک یا چند ظرف استفاده کنید.

پس از قرار دادن نیمی از اقلام در جعبه ها، دوباره هر کادر را علامت بزنید. شاید جعبه های پر، خالی یا نیمه پر وجود داشته باشد.

نام شی را در کادر بنویسید

حتماً توجه داشته باشید که داخل هر جعبه چه چیزی قرار داده اید. بنابراین وقتی به یک خانه جدید نقل مکان می کنید و قسمت سرگرم کننده سازماندهی یک خانه جدید شروع می شود، مشکلی در یافتن وسایل ضروری و ضروری نخواهید داشت.

زمان حرکت را تنظیم کنید

زمان مورد نیاز برای بسته بندی اثاثیه را با توجه به روحیه خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زمانی از چیزی خسته می شوید که زمان زیادی طول می کشد، مطمئن شوید که زمان کمتری را برای جمع آوری و بسته بندی وسایل منزل اختصاص می دهید. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمرکز خود را از دست می دهید و در زمان عجله گیج می شوید، بهتر است زمان زیادی را برای بسته بندی اثاثیه خود اختصاص دهید تا بتوانید با آرامش وسایل را جمع و جور کنید.
 

چگونه در کمتر از 24 ساعت اسباب کشی کنیم؟

اما چند ترفند وجود دارد که می توانید برای پیروزی در جنگ با غول مبلمان استفاده کنید.

1- باید بدانید که ترس و اضطراب به جای اینکه شما را به موفقیت نزدیک کند، مانعی در مقابل شما برای تسخیر و شکست غول مبلمان است، پس نترسید.

۲- قبل از قرار دادن مبلمان در جعبه ها حتماً آن را تمیز کنید. از طرف دیگر، وقتی از خانه ای به خانه دیگر نقل مکان می کنید، لازم نیست همه چیزهای غیر ضروری را با خود حمل کنید. هنگام بسته بندی بهتر است یک کیف همراه خود داشته باشید تا بتوانید وسایلی را در آن قرار دهید که دردناک و آسیبی غیر قابل تعمیر نیستند.

3- جعبه های ظروف شکننده را با حوله یا پارچه بپوشانید. به این ترتیب می توانید از آسیب احتمالی بسته بندی داخل کارتن جلوگیری کنید.

4- وقتی صحبت از بسته بندی لباس می شود، برای نقل مکان به خانه جدید نیازی به خالی کردن کمدها نیست. در واقع می‌توانید کشوهای پارچه‌ای را بیرون بکشید و همانطور که لباس‌ها در آن هستند، آن‌ها را بپوشانید. اگر کمد لباس ها را به خانه جدیدی منتقل می کنید، بهتر است لباس های خود را در جعبه های بزرگ قرار دهید و به جای آن وسایل حجیم مانند کتاب را در جعبه های جداگانه نگهداری کنید. به این ترتیب جعبه های مقوایی خیلی سنگین نخواهند بود و حمل و نقل راحت تری خواهند داشت.

5- هر اتاق را همزمان بسته بندی کنید. به عنوان مثال، هنگامی که تمام وسایل اتاق نشیمن را جمع آوری می کنید و آنها را در یک جعبه مقوایی دارای برچسب قرار می دهید، به اتاق دیگری بروید.

6- محصولات خود را تقسیم کنید. مثلا اسباب بازی های مختلف. وسایل کار خود را جدا کنید.

7- کارتن ها را تا جابجایی کامل باز نکنید.

8- کنترل نهایی را فراموش نکنید. بعد از اینکه همه چیز را جمع کردید، کمی استراحت کنید و در خانه قدم بزنید تا مطمئن شوید که همه وسایل خود را در جعبه ها بسته بندی کرده اید.

9- اگر از شرکت های حمل و نقل استفاده می کنید و خدمات آنها شامل بسته بندی وسایل می شود، بهتر است وسایلی را که روی آن ها بسیار حساس هستید بسته بندی کنید.

با رعایت نکات بالا می توانید به راحتی در میدان جنگ با غول مبلمان پیروز شوید و مانند یک قهرمان از این مبارزه تن به تن لذت ببرید.
 

مراجعه به سایت: https://payju.ir/content/باربری-و-حمل-اثاثیه-منزل-در-شیراز