کرم پودر، کرم پودر مایع، چوب، پنکیک و ... انواع مختلفی دارد. اما برای اینکه مشخص کنیم چه نوع کرم پودری برای پوست ما مناسب است و بهتر می تواند لکه های روی پوست ما را بپوشاند و پوستی یکدست و بی عیب و نقص بدون ظاهری شبیه ماسک و مصنوعی ایجاد کند، باید بدانیم که نوع پوست ما باید مشخص باشد. با توجه به نوع پوست خود کرم پودر را انتخاب و خریداری کنید.

فونداسیون مایع رایج ترین شکل فونداسیون است

تقریباً می توان گفت کرم پودر مایع کرم پودر رایج ترین و پرطرفدارترین نوع کرم پودر است، زیرا استفاده از آن آسان است و پوششی طبیعی بر روی پوست ایجاد می کند. به طور کلی این نوع کرم پودر برای پوست های معمولی و خشک مناسب است. افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع بدون روغن این کرم های پوستی استفاده کنند. برای استفاده از این کرم پودر، مقداری از کرم پودر را روی یک پد مخصوص بریزید و به آرامی روی پوست خود پخش کنید.

کرم رنگ

این نوع کرم ها غنی و نرم هستند و مخصوصا برای پوست های خشک مفید هستند و به دلیل وزنی که دارند باید مطمئن شوید که پوست آن را به خوبی جذب می کند. کرم رنگ.

پنکیک

پنکیک قدرت پوشانندگی بیشتری دارد و اغلب به صورت پودر فشرده و به دو صورت روغنی (نوکی) و خشک (آبی) در بازار موجود است و بیشتر به کمک اسفنج که بیشتر روی پوست است استفاده می شود. . در جعبه گنجانده شده است.

چوب قلم

این نوع کرم پودر بافت سنگینی دارد و برای پوشاندن عیوب و زخم های پوستی بسیار مناسب است و یک سرب مدادی کوچک روی نقطه مورد نظر قرار داده و با پد مخصوص آن را پاک کنید.

کرم پودر مناسب پوست های خشک

افراد بعد از دوش گرفتن در پوست صورت خود احساس تنش و درد می کنند و به دلیل کمبود نور صورتشان تیره و خاکستری به نظر می رسد و پوست آکنه بسیار کمی دارد و خشک است و باید از کرم ها و پودرهای مناسب پوست های خشک استفاده کرد. .

افرادی که پوست خشک دارند باید از کرم پودری استفاده کنند که نور را منعکس کند و ظاهری شاداب و نرم به پوست بدهد. پنکیک خشک به هیچ عنوان برای پوست های خشک توصیه نمی شود.

پودرهای مایع با پایه روغنی بهترین کرم ها برای پوست های خشک هستند، در حالی که پودرهای درخشان این گونه پوست ها را شاداب تر می کنند. اما اگر مشکلات پوستی مانند جای زخم، لک و ... دارید، ابتدا باید از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست را به خوبی بپوشاند، سپس یک لایه بالم لب یا رژ لب بزنید و به عنوان آخرین مرحله از کرم پودر مایع استفاده کنید.

کرم پوست مناسب پوست های چرب

برخی از پوست ها چرب بوده و بلافاصله پس از شستشو چرب می شوند. این نوع پوست اغلب دارای منافذ باز، کومدون و جوش است، بر خلاف پوست های خشک، براق به نظر می رسد، پوست های چرب اغلب آکنه دارند.

اگر پوست حساسی دارید در انتخاب و خرید کرم پودر مناسب پوستتان باید به برچسب آن توجه کنید و دقت کنید که عبارت oil-free یا Matt روی آن نوشته شده باشد.

کرم پودرهای مایع یا جامد مبتنی بر آب و کرپ های خشک گزینه های خوبی برای استفاده روزانه با پوست های چرب و تیره هستند. اگر پوست شما نیاز به پوشش بیشتری دارد، قبل از استفاده از کرم پودر، ابتدا یک لایه خشک کرم پودر را با یک پد مرطوب روی پوست خود بمالید. برای پوشاندن جای جوش می توانید از کرم پودرهای ضد جوش که پوشش بیشتری دارند نیز استفاده کنید.

کرم پودر مخصوص پوست مختلط

پوست مختلط رایج ترین نوع پوست است. در افرادی که پوست مختلط دارند، قسمت T صورت (چانه، پیشانی، بینی) چرب است و جوش های سرسیاه یا آکنه روی این قسمت ها ظاهر می شود، در حالی که کل صورت خشک است. این نوع پوست در تابستان نزدیک به پوست چرب و در زمستان خشک است. اگر چنین پوستی دارید بهتر است در تابستان برای پوست های خشک کرم پودر و در زمستان برای پوست های چرب کرم پودر را انتخاب کنید. به طور کلی کرم پودرهای پایه آب گزینه مناسبی برای این نوع پوست هستند.

کرم پودر مناسب پوست های معمولی

این نوع پوست نوع پوست خوبی است. پوست معمولی مخملی، بدون آکنه و حتی رنگ است این پوست ها تنها به استفاده از پودرها محدود نمی شوند. برای پوست های معمولی بهتر است در تابستان از پودر و آب سبک و در زمستان از کرم با پوشش بالا برای محافظت از پوست در برابر سرما و باد استفاده شود.

 

ماخذ:  https://moorashin.com