چه کسانی کاندیدای مناسب برای جراحی فک بالا و پایین هستند؟

همانطور که در موارد قبل توضیح داده شد، جراحی زیبایی فک و ارتودنسی دندان برای اصلاح حرکت رو به جلو یا عقب فک پایین و بالا و همچنین بی نظمی در دندان ها انجام می شود. به طور کلی موارد جراحی فک زیاد است. بین آنها:

افرادی که فک پایین یا بالا به اندازه کافی رشد نکرده یا بیش از حد رشد کرده است (لبخند لثه ای).

زمانی که صورت متقارن نباشد (عدم تقارن).

اگر دندان ها صاف نشده باشند (اپن بایت).

افرادی که در خوردن و جویدن غذا مشکل دارند.

مواردی که فرد به دلیل ناهنجاری های موجود در تکلم دچار مشکل می شود.

وقتی افراد درد مفاصل عضلانی و فک دارند.

مروری بر جراحی فک بالا و فک پایین

پس از اینکه فرد تصمیم به جراحی زیبایی فک گرفت، بهتر است برای معاینه و تعیین علت این اختلال به متخصص ارتودنسی و جراح فک و صورت مراجعه کند.

اساساً حل این مشکلات پیچیده نیازمند درمان های ترکیبی ارتودنسی و جراحی فک است که به آن جراحی ارتودنسی می گویند.

جراحی قیچی و فک پایین زمانی انجام می شود که فرد دارای صورت کشیده و مشکلاتی مانند لبخند، عدم تقارن، چانه و لب های جلویی باشد. با این روش بدون افزایش زمان درمان، لیفت صورت با جراحی فک بالا و پایین و تغییر موقعیت فک (همزمان) انجام می شود.

جراحی فک و صورت زمانی انجام می شود که فک پایین به اندازه کامل رشد کرده باشد، اما فک بالا بیش از حد رشد کرده و بیرون زده باشد. در این موارد قسمتی از فک بالا بریده و برداشته می شود و پس از تنظیم و قرار گرفتن روی دندان های پایین در جای خود نگه داشته می شوند.

جراحی پیشرفت فک زمانی انجام می شود که فک پایین به اندازه کافی رشد کرده باشد اما فک بالا رشد نکرده باشد. در این موارد استخوان فک بالا بریده شده و به سمت جلو حرکت داده می شود و با پیچ و پلاک در موقعیت جدید ثابت می شود. این نوع جراحی معمولا منجر به ظاهری جوان تر و گونه های جوان تر می شود.

جراحی فک بالا و پایین

در جراحی فک قدامی ممکن است فک بالا به اندازه کافی رشد کند و یا فک پایین فرو رفته باشد در هر دو مورد جراحی فک پایین آن را به عقب می برد. هنگامی که فک پایین بیرون زده اصلاح می شود، استخوان های جلوی فک از پشت جدا شده و به عقب حرکت می کنند تا دندان ها را در خود جای دهند.

در جراحی پیشرفت فک پایین، فک بالا معمولاً بزرگ است و فک پایین کوچک می ماند و رشد نمی کند. هنگام اصلاح فک پایین عقب‌رفته، استخوان جلوی فک از پایه جدا شده و همراه با بخشی از چانه به جلو حرکت می‌کند.

در برخی موارد فرد دچار لق شدن بایت می شود و نیاز به جراحی زیبایی فک برای به هم رساندن دندان ها دارد، برای درمان این عارضه ابتدا قسمتی از فک بالا که دندان در آن قرار دارد برداشته می شود و یا فک با استفاده از ابزار مخصوص در جای خود ثابت می شود. صفحات و پیچ ها

عدم رشد فک بالا یا پایین باعث رشد نامنظم دندان ها می شود و برای تنظیم رابطه نهایی فک باید قبل از جراحی فک ارتودنسی انجام شود.
 

 

اقدامات قبل از جراحی فک

اولین قدم در انجام هر نوع جراحی، انتخاب جراح متخصص در آن زمینه است، زیرا تأثیر جراح در نتیجه جراحی بسیار زیاد است، بنابراین در انتخاب جراح استخوان فک که برای بیماران مطلوب است باید دقت شود. . نتیجه جراحی. جراحی فک.

افرادی که برای جراحی فک آماده می شوند باید از مصرف داروهای گیاهی و منعقد کننده های خون مانند آسپرین، سلفون، ایبوپروفن و غیره خودداری کنند. مدتی قبل از شروع جراحی فک؛ زیرا مصرف داروهای فوق احتمال خونریزی در حین جراحی فک را افزایش می دهد.

استعمال دخانیات و قلیان قبل از جراحی فک باعث اختلال در اکسیژن رسانی در حین جراحی فک می شود لذا توصیه می شود بیماران قبل از جراحی فک مدتی از استفاده از وسایل فوق خودداری کنند.

وقتی بیماران برای جراحی فک به بیمارستان مراجعه می کنند نباید تنها باشند، حضور همراه الزامی است.

فراموش نکنید که در روز جراحی فک تمام مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشید.

بیماران باید در مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک مراقب باشند و از مصرف آنها غافل نشوند.

تمام آزمایشات تجویز شده توسط جراح خود را انجام دهید.

زنان بدون آرایش بهتر است برای جراحی فک به بیمارستان مراجعه کنند.

بیماران باید جراح دهان و دندان را از شرایط پزشکی گذشته خود مطلع کنند و حساسیت دارویی خود را به طور کامل برای پزشک خود توضیح دهند.

بیماران مدت کوتاهی قبل از جراحی فک از نوشیدن الکل منع می شوند زیرا نوشیدن الکل قبل از جراحی فک باعث اختلال در عملکرد فک می شود.

دوره نقاهت جراحی فک

برای اینکه دوران نقاهت جراحی فک را به خوبی پشت سر بگذارید و نتیجه ایده آلی از جراحی فک یا برخی از آنها بگیرید، بهتر است اقدامات قبل از جراحی فک و مراقبت های بعد از جراحی فک را دنبال کنید. برای اطلاع از آنها می توانید مقاله مرتبط را بررسی کنید.

بهتر است فرد پس از جراحی فک یک هفته استراحت کند و بتواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد، اما به خاطر داشته باشید که زمان بهبودی کامل برای جراحی فک حدود 3 تا 4 هفته است.

برخی از مواردی که ممکن است بعد از جراحی فک رخ دهد عبارتند از:

فرد می تواند از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی پس از جراحی زیبایی فک استفاده کند.

در طی جراحی فک، زمانی که بیمار برای تنفس تحت درمان قرار می گیرد، فرد ممکن است 24 تا 48 ساعت پس از بیدار شدن از خواب احساس درد در گلو کند.

برای جلوگیری از عفونت و کاهش درد، از داروهای تجویز شده توسط دندانپزشک و جراح فک و صورت استفاده کنید.

تا سه هفته پس از جراحی فک از رقیق‌کننده‌های خون مانند آسپرین و وارفارین، الکل و سیگار اجتناب کنید، زیرا می‌توانند در بهبودی اختلال ایجاد کنند.

در دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی فک، حتما بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید و می توانید از بافت های مرطوب و نرم برای این کار استفاده کنید.

تغذیه بعد از جراحی فک

توصیه می شود بعد از 4 ساعت غذا خوردن را با نوشیدن آب میوه شروع کنید.

در دوران نقاهت، بیمار باید به نوشیدن مایعات زیاد توجه کند و از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن مکرر دارند اجتناب کند.

همچنین می توانید از آناناس و کرفس برای کاهش تورم و کبودی استفاده کنید.

بیمار در طول دوره نقاهت پس از جراحی فک، کافئین یا شیرینی مصرف نکرد.

سوالات رایج در مورد جراحی فک بالا و فک پایین به شرح زیر است:

برای جراحی زیبایی چند سال دارید؟

عموماً افراد بعد از 18 سالگی تحت عمل جراحی ارتودنسی قرار می گیرند.

آیا جراحی فک عوارض جانبی دارد؟

اگر برای جراحی فک به بهترین جراح فک و صورت مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از جراحی را رعایت کنید مشکلی نخواهید داشت.

آیا جراحی زیبایی فک درد دارد؟

باید بگوییم که هر جراحی با کمی درد همراه است اما بهتر است بدانید در حین جراحی فک بیمار بیهوش است و دردی احساس نمی کند و پس از آن متخصص با مسکن هایی که می تواند مصرف کند بیمار را درمان می کند. از آن استفاده کنید.

آیا بعد از جراحی ارتودنسی جای زخم روی صورت ایجاد می شود؟

بهتر است بدانید برش های ایجاد شده در این عمل جراحی زیبایی در داخل دهان بوده و هیچ جای زخمی روی پوست فرد باقی نمی گذارد.

 

مرجع مقاله: https://realtimedentist.com/1399/12/دکتر-متخصص-جراح-فک-و-صورت-در-شیراز/