خرید بهترین مدلهای میله بارفیکس

اهمیت ورزش کردن و تاثیر آن بر سلامت جسم و جان بر هیچ کس پوشیده نیست، اما خیلی از افراد به دلایل مختلف فرصت رفتن به باشگاه و حضور مستمر و پیوسته در محیط های باشگاهی را ندارند و مجبور هستند در منزل ورزش کنند و به دنبال ابزاری ساده برای ورزش در منزل هستند. یکی از ابزارهایی که به ما کمک می کند که در منزل به راحتی ورزش کنیم میله بارفیکس است.

با داشتن یک میله بارفیکس و نصب مستحکم آن در چارچوب درب اتاق خانه خود می توانید هر وقت که دوست داشتید از آن استفاده نمایید. برای انتخاب و خرید یک میل بارفیکس خوب و باکیفیت با ما در ادامه این مطلب از طوطی کالا همراه شوید.

نکات مهم هنگام خرید میل بارفیکس

جنس میله بارفیکس

اولین نکته برای خرید میله بارفیکس توجه به جنس بدنه آن است، زیرا قدرت و قابلیت تحمل وزنه متعادل کاملاً به این موضوع بستگی دارد. میله بارفیکس عموماً از جنس آهن یا استیل می باشد. به منظور زیبایی و جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی، از یک لایه کروم بر روی این قبیل از تجهیزات ورزشی سبک استفاده می شود.

قطر میله

نکته دوم در انتخاب میل بارفیکس توجه به قطر میله آن است. یادتان باشد برای کار با این وسیله ورزشی بایستی میله آن به صورت درست و کاملی در دستان شما قرار گیرد و تناسب کافی با بزرگی و یا کوچکی کف دستان شما داشته باشد.

پس اگر از دستانی بزرگ برخوردارید به سراغ میله هایی با قطر بیشتر و چنانچه دارای دست هایی کوچک هستید از میله هایی با قطر کمتر در این خصوص بهره گیری نمایید.

میزان تحمل وزن

فاکتور مهم بعدی در خصوص انتخاب و خرید میل بارفیکس توجه به حداکثر وزنی است که محصول می تواند بر روی خود متحمل شود. برای این منظور توصیه می کنیم نیم نگاهی به وزن خود و یا دیگر اعضای خانواده و دوستانتان که قرار است از میل بارفیکستان استفاده کنند، توجه داشته باشید.

یادتان باشد اگر بیشینه وزن متحمل شده بارفیکس شما از سوی کمپانی تولید کننده آن ۸۰ کیلوگرم باشد و شما با وزنی صد کیلویی به آن آویزان شوید، احتمال افتادن خود و بارفیکس و حتی شکستن آن را افزایش داده اید.

فواید تمرین بارفیکس بر بهبود قدرت ذهنی

تمرینات قدرتی یا مقاومتی نیز برای سلامت روان شما مفید است. مروری بر مطالعات در سال ۲۰۱۰ نشان داد که بین تمرینات قدرتی و موارد زیر همبستگی مثبت وجود دارد:

کاهش علائم اضطراب

بهبود عملکرد شناختی

کاهش خستگی

کاهش افسردگی

بهبود عزت نفس

 تاثیر بارفیکس در ایجاد چالش برای ماهیچه های بدن

حرکت بارفیکس یک تمرین قدرتی چالش برانگیز است. به چالش کشیدن عضلات با حرکات دشوار می تواند سطح کلی آمادگی جسمانی شما را نیز بهبود بخشد. اگر قبلاً بارفیکس را انجام نداده‌اید، اضافه کردن آن‌ به روتین‌ ورزشی‌تان میتواند قدرت و استقامت شما را بهبود بخشد.

اگر تمرینات مشابه را بارها و بارها انجام دهید، بدن شما می تواند پس از مدتی شروع به فلات شدن کند. اما با اضافه کردن تمرینات جدید و چالش برانگیز مانند بارفیکس، ممکن است تاثیر زیادی در افزایش قدرت خود مشاهده کنید.

آیا بارفیکس موجب افزایش قد می شود؟

در حقیقت بارفیکس زدن به‌طور مستقیم قد شما را بلند نمی‌کند. به بیان دقیق‌تر، این تمرین ورزشی به بهبود وضعیت بدن شما کمک می‌کند و شما را بلندتر از قبل نشان می‌دهد.

وضعیت بدنی خوب عمدتاً متکی به عضلات میان‌تنه و پشت قوی است که مسئول ثابت نگه داشتن ستون فقرات هستند. هنگام انجام حرکات بالاتنه و تقویت این عضلات مانند بازو، قفسه سینه، عضلات پشت کمر و شکم، می‌توانید حالت عمودی بهتری داشته باشید تا بالاتنه‌تان در یک راستا و متعادل بماند.

تاثیر بارفیکس بر قد

حرکت ورزشی بارفیکس، ماهیچه‌های زیادی را در بدن به کار می‌اندازد که از جمله می‌توان به ماهیچه‌های شکمی، قفسه سینه، بازو و کمر اشاره کرد. هرچند تقویت این عضلات تأثیری بر روی اندازه قد شما ندارد، اما به بهبود وضعیت بدن شما کمک می‌کند تا بلندتر به نظر برسید.

بهبود وضعیت بدنی و قد شما به شدت قوی بودن ماهیچه‌های کمر و شکم‌تان، بستگی دارد که مسئول استحکام ستون فقرات شما است. بنابراین وقتی شما این نواحی را تقویت کنید، به‌طور مؤثری ماهیچه‌های لازم برای ایجاد تعادل را می‌سازید.

به‌علاوه این‌که با انجام ورزش‌هایی مثل بارفیکس برای قد که ماهیچه‌های کمرتان را تقویت می‌کند، توجه شما بیشتر نسبت به آن ناحیه جلب می‌شود. با تمرکز بیشتر به آن ناحیه هم راحت‌تر می‌توانید صاف بایستید و شکم و کمر کشیده‌تری داشته باشید و بلند قد به‌ نظر برسید؛ پس این حرکت را به‌طور منظم انجام دهید.