نحوه عملکرد مایکروویوها

برای درک بهتر مزایا و معایب مایکروویو ابتدا باید نحوه عملکرد مایکروویو یا مایکروویو را بررسی کنیم. ماکرو فر یا ماکروویو از دو کلمه میکرو یا مایکروویو به معنی بسیار کوچک و موج به معنی موج و معنی کلی مایکروویو تشکیل شده است. یعنی امواجی با طول موج کوتاه و تنوع زیاد. این امواج الکترومغناطیسی هستند و با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند و فقط امواجی در محدوده مرئی هستند. شاید جالب باشد بدانید که طول موج رابطه متفاوتی با ارتعاش دارد، هر چه طول آن کوتاهتر باشد، ارتعاش بزرگتر است و هر چه ارتعاش بزرگتر باشد، قدرت نفوذ بیشتر است. این می تواند گرما ایجاد کند. از آنها در بعد مولکولی. به این ترتیب مولکول های آب با بار مثبت و منفی در غذا به ارتعاش در می آیند و ارتعاشات سریع و شدید باعث ایجاد گرما در بعد مولکولی، گرم کردن یا پختن غذا می شود. این امواج از شیشه و پلاستیک عبور می کنند و توسط هر جسم حاوی مولکول های آب جذب می شوند.

همانطور که اغلب گفته می شود، امواج مایکروویو توسط همه چیزهایی که حاوی رطوبت هستند جذب می شوند و بدن انسان نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، نگران نباشید، مایکروویو نمی تواند از قطعات فلزی مایکروفر عبور کند. اما باید حداقل 30 سانتی متر از درب شیشه ای مایکروفر فاصله داشته باشید تا آسیبی به بدنتان وارد نشود.

مقالات زیادی در مورد تاثیر مایکروویو بر روی غذا منتشر شده است. به گفته بسیاری از کارشناسان، استفاده از مایکروویو مطابق با استانداردهای جهانی و رعایت نکات ایمنی، خطری برای سلامتی شما نخواهد داشت. با این حال، مایکروویو برای زنان باردار به دلیل خطرات استفاده طولانی مدت و شدید مایکروویو توصیه نمی شود.

آیا اجاق های مایکروویو سرطان زا هستند؟ نمایندگی رسمی فروش و خدمات لوازم خانگی بوش در ایران

موضوع دیگری که بر مزایا و معایب مایکروویو تأثیر می گذارد، برخلاف تصور اکثر مردم، اجاق های مایکروویو بسیار ضعیف تر از اشعه ایکس یا امواج گاما هستند و اثرات منفی خود را ندارند و باعث رادیواکتیو و سرطان زا بودن غذاها در بیشتر غذاها نمی شوند. موارد. وجود این امواج به اثبات نرسیده است و بیشتر آسیب های مایکروویو در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض این امواج گزارش شده است که احتمالاً به دلیل استفاده از مواد غیر استاندارد یا ترک در بدنه مایکروویو است.

اگر بدن انسان مستقیماً در معرض امواج مایکروویو قرار گیرد باعث ایجاد شعله بزرگ می شود و با استفاده از مایکروفر امواج آب روی مواد غذایی موجود در آن متمرکز شده و در بدنه داخلی مایکروفر منعکس می شود و آسیبی به افراد وارد نمی کند. بدن، و اگر بخواهید غذا را در مایکروویو پشت عینک ببینید، چشمان شما آسیب می بیند. همانطور که می دانید چشم عضوی حساس و مستعد آسیب است و قرار گرفتن در معرض امواج مایکروویو می تواند باعث آب مروارید یا پیرچشمی شود.

آیا لوازم جانبی مایکروویو بوش مفید هستند؟

باید بگوییم که پاسخ این سوال نه بله است و نه خیر. بسیاری از موادغذایی حاوی ویتامین C مانند سبزیجات در اثر حرارت ویتامین ها و ارزش غذایی خود را از دست می دهند، اما وقتی در مایکروویو قرار می گیرند، این غذاها به دلیل زمان پخت کمتر، ویتامین ها و ارزش غذایی خود را حفظ می کنند. . همچنین سبزیجات پخته شده بیشتر خواص خود را به آب می دهند و پیشنهاد ما این است که اگر مایکروفر ندارید آن را بخارپز کنید تا ارزش غذایی خود را حفظ کنید.

با این حال، برخی از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان در اثر حرارت تولید شده توسط اجاق های مایکروویو از بین می روند یا خواص خود را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین این غذاها سیر است و آزمایشات نشان داده است که بیشتر از از دست دادن خواص تغذیه ای و آنتی اکسیدانی آن در مایکروویو حفظ می شود.

استفاده از مایکروفرهای قدیمی با صفحات چرخان توصیه نمی شود، زیرا غذا به طور یکنواخت گرم نمی شود و یک قسمت غذا به خوبی گرم می شود و قسمتی که با موج تماس ندارد کمتر گرم می شود. این پدیده منجر به باقی ماندن میکروارگانیسم های موجود در غذا و در نهایت منجر به مسمومیت می شود.

چند نکته برای استفاده از مایکروفر:

مزایا و معایب مایکروفر با مطالعه این نکات برای شما روشن خواهد شد. از ظروف پلاستیکی برای گرم کردن غذا در مایکروویو استفاده نکنید زیرا باعث می شود غذا در غذا باقی بماند. همچنین ظروف فلزی امواج را منعکس می کنند و به ظرف شما آسیب می رسانند. سعی کنید از ظروف پیرکس استفاده کنید.

مطمئن شوید که درب مایکروفر کاملا بسته است و اگر درب مایکروفر یا کابینت آن آسیب دیده است از مایکروفر استفاده نکنید.

بیشتر آسیب های ناشی از مایکروویو هنگام دست زدن به ظروف در داخل خانه شامل گرما می شود، بنابراین سعی کنید از دستکش و دستکش استفاده کنید.

حتما دفترچه راهنمای مایکروویو را بخوانید و نکات ایمنی را رعایت کنید. همچنین دمای لازم برای مایعات داخل اتاق را به دقت رعایت کنید، زیرا اگر به دمای بالاتر از نقطه جوش برسند، با حداقل شوک شروع به انفجار خواهند کرد (مثل تکان دادن ظرف یا انداختن یک تکه شکر در مایع). . ). و خود را در معرض خطر قرار دهید