اهمیت آموزش مهارت های خودیاری با ذکر مثال

به گفته بت کامستاک، مدیر بازرگانی ایالات متحده و معاون سابق جنرال الکتریک: "اگر نمی توانید چیزی بگویید، نمی توانید چیزی بفروشید. اکنون هدف فروش می تواند یک محصول یا خدمات باشد، یا حتی می تواند یک نظر باشد. گاهی اوقات یک پیشنهاد خوب، اگر ضعیف ارائه شود، دیگران آن را قبول نمی کنند و بالعکس، یک پیشنهاد بد وقتی زیبا ارائه شود می تواند توجه و اعتماد را جلب کند.

به طور کلی تکنیک های سخنرانی برای آموزش، تکنیک های سخنرانی برای جذب مشتری، فنون سخنرانی برای کارمندان، فنون سخنرانی برای دوستی، تکنیک های گفتاری برای صدا، تکنیک های گفتاری و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید در دسترس هستند.لازم و مناسب است.

مهارت های بیان، سخنرانی، سخنرانی و سخنرانی، اقناع و... همه از هوش کلامی انسان سرچشمه می گیرد. برخی افراد به طور طبیعی یا ذاتی هوش کلامی بالاتری نسبت به دیگران دارند. عوامل ژنتیکی، محیطی، خانوادگی، اجتماعی و غیره می توانند در سطوح بالا یا پایین این نوع هوش موثر باشند.

طبق آمار، تعداد افرادی که دارای هوش کلامی و توانایی گفتاری و تکنیک بیانی بالایی هستند بسیار کمتر است. دیگرانی هستند که به این مهارت نیاز دارند. یعنی تقریبا همه! حالا راه حل چیست؟

اکنون افرادی که تمام عمر از مهمانی ها و مجالس دوری می کنند و افرادی که در میان جمعیت زندگی می کنند و ساکت هستند، کار آنهاست، به این نتیجه می رسند که برای بهبود زندگی عاطفی و عاطفی خود باید مهارت های گفتاری خود را بهبود بخشند. دوستی. آیا این افراد به طور ناگهانی این رویداد را اعلام می کنند و با ترس خود روبرو می شوند؟

بیایید مثالی بزنیم:

به فردی فکر کنید که هنگام صحبت در جمع احساس استرس و فشار می‌کند. اکنون این فرد فروشنده برتر است و دعوت شده است تا در یک سمینار 10 دقیقه ای با 200 نفر صحبت کند. این شخص بارها از محتوای سخنرانی خود استفاده می کند، اما آنچه اتفاق می افتد کاملاً متفاوت از آنچه فرد فکر می کرد است.

او متن سخنرانی خود را فراموش کرد و از روی برگه ارائه برای حضار خواند. صدایش می لرزید و باعث شد که جمعیت پس از مدتی به او بی توجهی کنند و در نهایت او را ناامید کنند. به نظر شما چرا او در حرفش شکست خورد؟

آیا استرس و اضطراب تنها عامل سخنرانی است؟

تحقیقات نشان می دهد که درصد زیادی از افرادی که شغلشان عمدتاً شامل اجرا و سخنرانی روی صحنه است، در مورد سخنرانی در مقابل جمعیت زیادی از مردم استرس دارند.

به گفته وب سایت psycom، ترس از سخنرانی در جمع یا glossophobia (Glossophobia) تقریباً 75٪ از جمعیت را درگیر می کند.

اما ممکن است فکر کرده باشید که چرا یک سخنران بار اول و یک سخنران که چندین دهه صحبت می کند هر دو استرس دارند، در حالی که دومی یک سخنرانی عالی ارائه می دهد و با حداقل تمرین مخاطب را مجذوب خود می کند. کنترل ها و اولین نفری که تماس چشمی برقرار می کند، کف می زند و سکوت و توجه مردم را تحمل می کند؟ پاسخ مهارت بیان است.

حتی بهترین و صحیح ترین جملات هم اگر قانع کننده نباشند استفاده نمی شوند.

افرادی که مهارت های ارتباطی قوی دارند، توانایی متقاعد کردن دیگران و مذاکره را دارند. آنها می توانند محصولات، خدمات و پیشنهادات خود را بفروشند.

از اهمیت یادگیری صحبت کردن که بگذریم، به این سوال می رسیم که صحبت کردن دقیقا چیست؟ از سخنرانی چه می آموزیم؟

تاریخ کلام و جایگاه آن را در میان علوم دیگر بررسی کنیم:

تاریخ بیان و جایگاه آن در علم

طبق ویکی‌پدیا: در دانشگاه‌های اروپای قرون وسطی، هفت هنر آزاد وجود داشت: دستور زبان، منطق و بلاغت، که بخشی از چیزهای بی‌اهمیتی به نام بلاغت بودند. هندسه، ریاضیات، موسیقی و نجوم که جزو علوم چهارگانه (کوادریویوم) بودند. در یونان باستان، افلاطون معتقد بود که دانش آموز باید به این علوم تسلط یابد.

بیان هنری به چه معناست؟

زبان به مهارت های متقاعدکننده در گفتار و نوشتن مجری رادیو اشاره دارد. همچنین می توان از تکنیک های توصیفی برای تأثیرگذاری بر افراد استفاده کرد.

سیاستمداران اغلب در سخنرانی های عمومی خود از لفاظی استفاده می کنند.

استفاده از تکنیک های توضیحی نیز می تواند در قالب سوالاتی باشد که ذهن مخاطب را برای پیام نهایی آماده می کند. خوب: آیا ما کار درستی انجام می دهیم؟

مثلث گفتار و بلاغت: اخلاق، پتوس، آرم

ارسطو فیلسوف یونانی معتقد بود که 3 روش متقاعدسازی وجود دارد:

اخلاق: استفاده از اعتبار گوینده

Ethos زمانی استفاده می شود که از اعتبار گوینده یا نویسنده برای متقاعد کردن استفاده شود. به عنوان مثال، هنگامی که یک پزشک در مورد نیاز به مصرف دارو صحبت می کند.

مسیر: استفاده از احساسات مخاطب

POTUS زمانی استفاده می شود که از احساسات مخاطب برای  آموزش آنلاین فن بیان زهرا شیراحمدی متقاعد کردن و ارتباط با او استفاده شود. مثلاً وقتی می خواهید برای امور خیریه پول جمع کنید، از یکی از شرایط خاص یک فرد خوش شانس صحبت می کنید.

لوگوها: استفاده از منطق

وقتی از حقایق و داده ها برای متقاعد کردن استفاده می کنید، از لوگوها استفاده کنید. به عنوان مثال، هنگامی که وسیله نقلیه ای به سرقت می رود و پلیس به شما مشکوک می شود، حضور خود را در جای دیگری با نشان دادن عکس در زمان جنایت ثابت کنید.