در واقع، هزینه آرتروپلاستی لگن بر هوشیاری فردی که تصمیم به انجام این عمل طبق تجویز پزشک ارتوپد می‌گیرد، تأثیر می‌گذارد. در این مقاله به عواملی که باعث هزینه نهایی تعویض مفصل ران می شود، می پردازیم.

عوارض تعویض مفصل ران

پیری یا پوکی استخوان آغاز بسیاری از بیماری های مفصلی است. با این حال، هر فردی در هر سنی ممکن است به دلایل مختلف از عوارض استخوانی رنج ببرد.

اگر آسیب مفصل ران به حدی جدی است که با روش های غیر تهاجمی قابل درمان نیست و مفصل به ظرفیت و عملکرد طبیعی خود باز نمی گردد، متخصص ارتوپدی؛ او برای رفع عوارض موجود، عمل جراحی مفصل ران را تجویز می کند.

همانطور که در مقاله تعویض مفصل ران ذکر شد. این عمل بسیار ظریف است و باید زیر نظر یک جراح ماهر و قدرتمند انجام شود. به یاد داشته باشید که روش انجام این عمل و نوع پروتز مورد استفاده نقش بسیار مهمی در نتایج جراحی تعویض مفصل ران دارد.

از طرفی اگر جراحی تعویض مفصل به اشتباه انجام شود و از پروتزهای بی کیفیت استفاده شود، می توانیم شاهد اثرات منفی مانند عفونت مفصل تعویض شده باشیم.

بنابراین توصیه می شود برای انجام یک عمل موفق و بدون دردسر خود یا عزیزانتان، یک جراح تعویض مفصل ران را انتخاب کنید.

مراقبت های بعد از تعویض مفصل ران

فردی که تحت عمل جراحی لگن توسط دکتر مهرداد منصوری قرار گرفته است باید اقدامات احتیاطی را برای تسریع روند بهبودی در نظر بگیرد.

نحوه خوابیدن بعد از تعویض مفصل ران

نحوه خوابیدن بعد از جراحی تعویض مفصل ران سوالی است که بسیاری از بیمارانی که این جراحی را انجام داده اند می پرسند. همانطور که در بالا اشاره شد؛ پیروی از توصیه های مراقبت های بعد از عمل باعث کاهش زمان بهبودی پس از جراحی و تسریع روند بهبودی می شود.

هزینه یک رودخانه مصنوعی چقدر است؟

نوع و کیفیت پروتز مورد استفاده در جراحی تعویض مفصل ران یکی از تاثیرگذارترین عوامل در برآورد هزینه نهایی جراحی لگن است.

اگر نوع پروتز مورد استفاده مناسب باشد، نتایج جراحی رضایت بخش خواهد بود. همچنین استفاده از پروتزهای مرغوب از بروز عوارضی مانند شکستگی لگن، عفونت و ... جلوگیری می کند.

پایان

برای تعیین هزینه نهایی جراحی تعویض مفصل ران، موارد زیر را در نظر بگیرید:

نوع و کیفیت پروتز مورد استفاده

دستمزد پزشک (عملیات بهداشتی متحد)

شدت آسیب های رایج

شدت خسارت های جانبی و ...