سیم کشی صحیح و اصولی در شبکه یکی از پیش نیازهای داشتن یک اتصال معمولی، پرسرعت و کارآمد است. ضمناً در صورت برقراری ارتباط با توجه به شرایط فعلی، مشکل و توسعه سیستم بسیار آسان و بدون دردسر خواهد بود. در زیر نحوه استفاده از شبکه و بررسی موارد مهم در حین اتصال بی سیم را به شما آموزش می دهیم.

آموزش کابل شبکه:

کابل های شبکه دارای اصول و قوانینی هستند که در این قسمت به آنها می پردازیم.

تهیه نقشه کابل کشی شبکه:

نقشه برداری مرحله بسیار مهمی است و انجام ندادن آن کار را سخت می کند. بنابراین لازم است ابتدا به محل کابل نگاهی بیندازید، نقشه گره را بر اساس آن ترسیم کنید و اندازه و مسیر کابل را مشخص کنید. ضمناً هنگام تهیه نقشه باید تمامی تجهیزات شماره گذاری شده و مسیر کابل های شبکه مشخص باشد.

انتخاب راه درست:

مسیر کابل شبکه باید کمترین فاصله را تا رک شبکه داشته باشد تا کیفیت ارتباط و سرعت شبکه ثابت بماند. تا حد امکان سیم برق را به گونه ای قرار دهید که از سیم های برق و تجهیزات تولید صدا دور باشد (حداقل فاصله بین سیم برق و سیم برق 30 سانتی متر است). دلیل آن این است که نویز باعث ایجاد اطلاعاتی می شود که آنها منتقل می کنند. مهمترین چیز این است که کابل ها را به گونه ای رد کنید که مانند شکستن، انسداد و پاره شدن مضر نباشد.
برای کابل کشی شبکه اینترنت کلیک کنید.
انتخاب نام تجاری و نوع کابل شبکه:

کابل های شبکه متعددی در بازار وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید که به سه دسته با کیفیت بالا، کیفیت متوسط ​​و تقلبی تقسیم می شوند. مهم ترین نکته در انتخاب برند این است که کابل با کیفیت باشد و به هیچ عنوان از کابل های تقلبی یا نامعتبر استفاده نکنید تا در آینده با شبکه مشکلی نداشته باشید. همچنین، بهتر است تمام تجهیزات هماهنگی را از بیش از یک برند خریداری کنید.

کابل های شبکه با توجه به نوع تجهیزات، فاصله و نوع مساحت به چند دسته تقسیم می شوند. که باید با توجه به نیاز و بودجه خود کابل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

نحوه اتصال کابل به پریز:

اتصال کابل شبکه شامل چندین مرحله است. ما معمولا آنها را برای شما در تصویر زیر شماره گذاری می کنیم. در این بخش از این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه کابل شبکه را وصل کنید.

ابتدا کابل برق را به اندازه 2 تا 2.5 سانتی متر با استفاده از نوار برش دهید. سپس هادی های کابل را مطابق شکل (3) کاملا باز کرده و مطابق رنگ آن ها را مطابقت دهید. در مرحله بعد سیم ها را همانطور که در تصویر (4) نشان داده شده است وارد پریز کنید و سیم ها را بدون حرکت محکم در دست بگیرید. لطفا توجه داشته باشید که سیم ها باید به انتهای سوکت بروند. در نهایت همانطور که در شکل (5) نشان داده شده است، سوکت را با یک آچار محکم کنید.

بهترین مکان برای مسیریابی کابل های شبکه چیست؟

بسته به محیطی که کابل های شبکه در آن کار می کنند، باید تصمیم بگیرید که کابل ها کجا اجرا شوند. علاوه بر این، به این نکته مهم توجه کنید که کابل شبکه نباید در دسترس و قابل مشاهده باشد. زیرا عمداً یا سهواً باعث آسیب می شود.

دیوار:

پس از مطالعه محیط اگر مناسب ترین مسیر برای کابل ها از طریق دیوار است. علاوه بر زیبایی و نظم محیط کار باید از ترانک یا کانال هایی استفاده کرد که اجازه آسیب به کابل را ندهند.

سقف یا کف:

اگر بعد از نگاه کردن به محیط، دیدید که محل مناسب کابل های شبکه سقف یا کف اتاق است، می توانید از سینی های کف یا سقف کاذب، پلاستیکی یا فلزی استفاده کنید.

لوگوی کابل شبکه:

تمام کابل ها باید با هم در ابتدا و انتهای آن با استفاده از شمارنده و برچسب چاپ شده شماره گذاری شوند تا به راحتی کابل را پیدا کنید. جایی که یک کابل بزرگ اجرا می شود، کابل از راه دور خوانده می شود.