آموزش دانلود درایور پرینتر کانن

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک چاپگر فایل ها را در رایانه شما چاپ می کند؟ چه نرم افزاری می تواند داده های رایانه شما را با استفاده از چاپگر به فرمت خروجی فیزیکی تبدیل کند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، این مقاله برای شما مناسب است. در این مقاله به معنی و اهمیت درایورهای چاپگر و همچنین نحوه یافتن و دانلود درایورهای چاپگر لیزری کانن و درایورهای جوهرافشان کانن می پردازیم.

درایور چاپگر چیست و چه کاربردی دارد؟

درایور چاپگر قطعه ای از نرم افزار است که چاپگر، دستگاه های جانبی و رایانه را به هم متصل می کند. اساساً، یک درایور چاپگر به رایانه شما اجازه می دهد تا با چاپگر ارتباط برقرار کند. به عبارت دیگر، درایورها به سیستم شما اجازه می دهند تا جزئیات و ویژگی های چاپگر را درک کند.

از طرفی شما به برنامه ای نیاز دارید تا دستورات لازم را از طریق سیستم عامل به چاپگر صادر کند و درایورها همان برنامه هایی هستند که چاپگر را به انجام کارهایی که شما نیاز دارید هدایت می کنند. دستورالعمل ها و داده های ارسال شده توسط سیستم عامل به یک زبان یا قالب ترجمه می شود تا چاپگر بتواند آنها را درک کند و به دستورات صادر شده پاسخ مناسب دهد. این زبان ها محتوای صفحه و نحوه تهیه آن برای چاپگر را توصیف می کنند.

هر چاپگر دارای یک درایور منحصر به فرد برای هر سیستم عاملی است که توسط سازنده آن ایجاد و منتشر شده است و باید بر روی کامپیوتر نصب شود. اگر درایور اشتباهی را در سیستم عامل خود نصب کنید، رایانه شما دستگاه چاپگر را به درستی تشخیص نخواهد داد.

چرا درایور چاپگر مهم است؟

همانطور که قبلاً گفتیم درایور چاپگر نرم افزاری است که ارتباط بین کامپیوتر و چاپگر را تسهیل می کند و بدون آن فرآیند چاپ با مشکل مواجه خواهد شد. اساساً، این درایور همان چیزی است که به چاپگر شما می گوید سند را چاپ کند و چگونه آن را چاپ کند. آنها به عنوان مترجم عمل می کنند و مسئول تبدیل اطلاعات به فرم قابل درک چاپگر هستند.

از جمله اهمیت سایر درایورها، نقش آنها در نظارت و کنترل تنظیمات کار چاپ است. حاشیه‌ها، اندازه‌های صفحه و هر کار دیگری را که باعث می‌شود چاپ آن‌طور که انتظار دارید کار کند، تنظیم کنید، همه در سایه درایورها اتفاق می‌افتد. این تنظیمات ممکن است به‌عنوان پیش‌فرض در درایور چاپگر ذخیره شوند یا شامل مجموعه‌ای از تنظیماتی باشند که برای چاپ یک سند خاص استفاده کرده‌اید.

علاوه بر موارد فوق، چاپگرها می توانند سیگنال هایی را از طریق درایورهای منحصر به فرد خود به رایانه شما ارسال کنند. این علائم ممکن است شامل هشدارهایی در مورد کاهش سطح جوهر در دستگاه یا خطاهایی باشد که در طول عملیات چاپ رخ می دهد.

نحوه دانلود درایورهای چاپگر کانن

اگر به تازگی یک چاپگر Canon خریداری کرده اید، یک رایانه جدید دریافت کرده اید، سیستم عامل خود را به روز کرده اید یا به دلایل دیگری چاپگر و رایانه شما نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، باید درایور مناسب چاپگر Canon خود را نصب یا به روز کنید. ; زیرا در غیر این صورت نمی توانید به درستی از دستگاه استفاده کنید. دستورالعمل های گام به گام زیر را برای دانلود درایور چاپگر Canon دنبال کنید.

1- برای جستجوی مدل چاپگر مورد نظر به صفحه پشتیبانی وب سایت Canon در لینک زیر بروید:

https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support

تنها با وارد کردن بخشی از نام دستگاه، مدل مورد نظر در زیر کادر جستجو ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید. به عنوان مثال، ما مدل چاپگر "imageCLASS MF269dw" را جستجو کرده ایم.
 

2- صفحه مدل چاپگر مورد نیاز شما باز می شود. در این صفحه گزینه های "Drivers & Downloads"، "Instructions" و "Requires Service" نمایش داده می شوند. با کلیک بر روی گزینه "Drivers & Downloads" به صفحه مورد نیازتان هدایت می شوید.

دانلودها و درایورهای کانن

به طور پیش فرض گزینه "Drivers" در این صفحه فعال است و لیستی از درایورها را مشاهده خواهید کرد. اگر برای اولین بار است که چاپگر را نصب می کنید، سیستم عامل رایانه را به روز کرده اید یا اگر چاپگر نمی تواند به رایانه متصل شود، گزینه "درایور توصیه شده" را انتخاب کنید.

Canon درایور را توصیه می کند.

3- در قسمت "درایورها" بالا گزینه ای به نام "انتخاب سیستم عامل" وجود دارد که می توانید کشو را برای مشاهده سیستم عامل های مختلف و انتخاب سیستم عامل کامپیوتر خود باز کنید.

انتخاب یک برنامه درایور چاپگر Canon

4- بر روی دکمه "انتخاب" کلیک کنید. این دکمه در سمت راست درایور مورد نظر قرار دارد. پس از انتخاب این گزینه، گزینه "دانلود" ظاهر می شود و با کلیک بر روی این گزینه. فایل درایور چاپگر Canon "imageCLASS MF269dw" در رایانه شما ذخیره می شود.

دانلود درایور چاپگر کانن

اگر قصد دانلود ندارید یا درایور اشتباهی را انتخاب کرده اید، با کلیک روی گزینه Close شما را به حالت Select برمی گرداند و به شما امکان می دهد درایور دیگری را انتخاب کنید.

درایور چاپگر Canon انتخاب شده را رد کنید

5- پس از اتمام دانلود به محل ذخیره فایل رفته و پس از دوبار کلیک کردن، عملیات نصب را کامل کنید.

چرا باید درایورهای چاپگر Canon به روز شوند؟

وجود درایورهای قدیمی در چاپگرهای Canon می تواند باعث شود دستگاه شما به درستی کار نکند. این درایورها داده های ارسال شده از رایانه را به چاپگر به درستی ترجمه نمی کنند، در نتیجه چاپ قطع می شود، کیفیت چاپ کاهش می یابد و گاهی اوقات دستگاه حتی توسط رایانه شناسایی نمی شود. به همین دلیل، به روز رسانی درایورهای چاپگر Canon بسیار مهم است.

از دیگر مزایای به‌روزرسانی درایورهای چاپگر Canon می‌توان به رفع خطاها و اشکالات چاپ قدیمی، بهبود ویژگی‌های امنیتی چاپگر یا افزودن ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید به دستگاه شما اشاره کرد.

آخرین کلمه

در این مقاله در مورد اهمیت درایورها برای کارکرد صحیح پرینترها، نحوه به روز رسانی آنها و نحوه دانلود درایورهای چاپگر Canon صحبت کردیم. امیدواریم این محتوا به شما کمک کرده باشد تا در مورد نحوه عملکرد درایورهای چاپگر بیشتر بدانید. اگر در یافتن و دانلود درایورهای چاپگر کانن مشکل دارید، می توانید از دستورالعمل های مشاوران ما استفاده کنید.

در صورت تمایل به مشاهده قیمت و خرید پرینترهای باکیفیت مقرون به صرفه که از خدمات پس از فروش نیز بهره مند هستند، می توانید از محصولات ما در لینک زیر دیدن فرمایید. همکاران ما برای انتخاب بهترین و مطمئن ترین محصولات در کنار شما خواهند بود.
 

مشاهده رفرنس: دانلود درایور پرینتر canon