محتوا

مرکز تولید محتوا

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

واکسن تولید مشترک ایران و کوبا با ایمنی بالا می‌آید

روزنامه ایران در گفت وگو با احسان مصطفوی مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا جزئیات واکسن ایرانی کوبایی را بررسی کرد و نوشت: این روزها اگرچه نظام سلامت کشور قدم در مسیر تزریق گسترده واکسیناسیون عمومی کرونا گذاشته است و در این میان واردات واکسن کرونا به دغدغه اصلی مسئولان کشور بدل شده اما در مقابل ایران روز به روز به زمان تزریق عمومی اولین واکسن تولید مشترک ایران و کوبا نزدیک می‌شود، واکسنی که مسئولان حوزه مقابله با کرونا هم در کنار جهش قابل توجه در واردات واکسن کرونا، حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند.

با وجود این هنوز در سطح جامعه برخی سؤالات پیرامون تولید این واکسن مشترک ایرانی- کوبایی بی پاسخ مانده است. انستیتو پاستور ایران از ۶ اردیبهشت وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا شده است و با تزریق واکسن در این مرحله بر روی ۱۰ هزار داوطلب در شهرهای مختلف هنوز عارضه جدی گزارش نشده است. بعد از این قرار است تزریق واکسن روی ۲۴ هزار داوطلب دیگر انجام شود و پس از بررسی اثربخشی و ایمنی‌زایی مجوز مصرف اضطراری از سازمان غذا و دارو دریافت کند.

در این خصوص با وجود آغاز واکسیناسیون عمومی کماکان ما در ایران با مشکل واردات واکسن روبه رو هستیم و مسئولان وزارت بهداشت نیز به طور مداوم دغدغه تأمین واکسن دارند با این حال در ایران شاهد شکل‌گیری دوگانه واردات واکسن در کنار تولید داخلی هستیم، به طور کلی شما وضعیت تولید واکسن در کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

انستیتو پاستور ایران از همان اوایل شیوع پاندمی در تلاش بود به ادامه رسالت خود در خدمت‌رسانی برای سلامت مردم بپردازد. یکی از این خدمات تشکیل شبکه آزمایشگاهی تشخیصی کرونا بود که با محوریت انستیتو پاستور و همکاری و مساعدت وزارت بهداشت دنبال شد به طوری که در حال حاضر حدود ۴۰۰ آزمایشگاه تشخیصی کرونا در سطح کشور داریم. فرصت دیگر بحث ارتقای ظرفیت و زیرساخت‌های تولید واکسن و همکاری مشترک با کشورهای دیگر بود که این هم متعاقب بحث کرونا در کشور فراهم شد.

در حال حاضر پلتفرم و زیرساخت‌های زیادی برای تولید واکسن توسط مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی در کشور دنبال می‌شود. انستیتو پاستور یکی از مراکزی است که از همان روزهای اول بحث تولید واکسن در آن هم توسط محققین انستیتو و هم به صورت تولید مشترک با کوبا دنبال شد. اما آنچه این روزها بیشتر مطرح می‌شود واکسن تولید مشترک ایران و کوبا است که توسط انستیتو فینلای کوبا تولید شده و با مشارکت انستیتو پاستور ایران مراحل کارآزمایی بالینی‌اش طی می‌شود و متعاقباً تولید مشترک در دو کشور ایران و کوبا انجام خواهد شد. انتظار می‌رود این ظرفیت تولید داخلی واکسن کرونا در کنار ظرفیت‌های دیگری که در کشور ایجاد شده کمک کند قسمتی از نیاز ما به واکسن کرونا در ماه‌های آینده تأمین شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

این نوع از پمپ ها در دو نوع تک فاز و سه فاز برای مصارف مختلف خانگی و صنعتی تولید و عرضه می شوند

طریقه کارکرد آبپاش هانتر به این شکل است که بر روی خطوط آبیاری زیر سطحی نصب گردیده و پس از روشن شدن پمپ یا جریان آب، از حالت مخفی شونده خارج شده و سر نازل به بالا آمده و کار آبپاشی را انجام می دهد. پس فشار دستگاه کارواش خانگی مسئلهای است که باید در نظر بگیرید. ما برخی از بهترین کارواش خانگی موجود در بازار را به شما معرفی میکنیم. حتی برخی از کارواشهای کم قدرت، هنگام اتصال یک قطعه جانبی، فشار و توان خروجی بهتری خواهند داشت. حتی یک قطعه جانبی می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. کلیه مدلهای کارواش خانگی تعدادی قطعه جانبی به همراه دارند. یکی از این نوع کارواش ها، تجهیزات کارواش صنعتی یا همان کارواش صنعتی کوپله شده با الکتروموتور است که با امکانات منحصر به فرد خود نظیر فشار زیاد آب باعث می شود کلیه آلاینده ها و جرم هایی که بر روی سطوح مختلف وجود دارد به آسانی پاک شوند. این کارواشها چون داغ نمیکنند حتی برای استفاده مداوم کارواشها و مشاغل هم مناسب هستند. دستگاه های کوچک برای کاربردهای کم و صنایع سبک از قبیل کارواش خودرها سواری و حتی مصارف خانگی مانند قالیشویی، شستشوی سطوح و کف و دیوارها استفاده می شود.

اما برای مصارف با حجم زیاد و کار مداوم توصیه نمیشوند. یکی از این تجهیزات، پمپ کارواش است که علاوه بر شستشوی تجهیزات و تمامی سطوحها با کیفیت عالی، در زمان، مصرف آب، مواد شوینده و مصرف انرژی نیز صرفه جویی میشود. به طور کلی می توان گفت که هرگونه تجهیزاتی که در کنار کارواش صنعتی بتواند کارایی این دستگاه را کامل کند، از تجهیزات کارواش صنعتی به شمار می رود. در اکثر دستگاه های کارواش صنعتی یا واتر جت صنعتی فشار آب به راحتی و به کمک یک شیر قابل تنظیم است و می توان آن را متناسب با نوع عملیات انتخاب نمود. تعدادی از رایج ترین قطعات جانبی دستگاه واتر جت خانگی می باشد. این دستگاه و قطعات تشکیل دهنده آن را از نوسانات شدید ناشی از برق، نشتی آب، فشار کم و زیاد آب و سایر عوامل دیگر محافظت می کند. این مزیت باعث شده است تا طول عمر این محصول در مقابل محصولات موجود در بازار افزایش پیدا کند. استفاده از این تایمرها در راستای بهره گیری از انرژی های پاک رایج است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نسبت به تمیزی و نظافت حساس هستید، پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید. اگر فردی که با این کارواشها کار میکند نحوه استفاده درست از آنها را بلد نباشد. دسته بندی مشخصی برای این تجهیزات وجود ندارد اما می توان آنها را در دسته های نازل شستشو، برس، لنس، شلنگ فشار قوی و سایر تجهیزات طبقه بندی کرد. برخی از مدلهای کارواش خانگی وزن زیادی دارد بنابراین وجود شلنگ بلندتر میتواند مفید باشد و دیگر نیازی به جابجایی دستگاه ندارید. شلنگ های دستگاه کارواش صنعتی در ابعاد مختلفی تولید میوشوند و براساس نوع کاربری میتوان از آنها استفاده نمود. قیمت پمپ کارواش نیز بسته به نوع قدرت و کارایی که دارد بر حسب خانگی یا صنعتی و یا نیمه صنعتی بودن آن در رنجهای مختلف در فروشگاهها عرضه میشود. این دستگاه دارای پمپ ایتالیایی (Comet - اینتر پمپ - Pumpak) که با الکتروموتور سه فاز (به طور معمول ساخت موتوژن و الکتروژن) کوپله (متصل) شده است و بر روی شاسی فلزی . این تست در داخل کارخانه زاگرس ماشین انجام شده است . آبگرمکن قبل از پمپ آب ابتدا گرم شده و بعد به داخل پمپ میرود و پمپاژ صورت میگیرد؛ اما استفاده از این سیستم مشکلات خود را دارد.

این نوع از پمپ ها در دو نوع تک فاز و سه فاز برای مصارف مختلف خانگی و صنعتی تولید و عرضه می شوند. کارواش از جایی بوجود آمد که مردم برای شستوشوی دستگاهها و قطعات مختلف نیاز به آب داشتند. نازل کارواش یکی از قطعات مصرفی پرکاربرد، در صنعت آب و فاضلاب و امور مربوط به کارواش، شستشوی قطعات صنعتی و … با استفاده از کارواش خانگی در زمان کمتری شستشو را انجام خواهید داد و در دراز مدت هزینههای شما بسیار کمتر خواهد شد. کارواش خانگی علاوه بر صرفهجویی در مصرف آب و هزینه شما، شستشوی موارد مانند، خودرو، حیاط، پارکینگ، نمای ساختمان، مبل، قالی، باربیکیو، لاستیک خودرو و لولههای مسدود شده را بسیار راحت، سریع و لذتبخش میکند. به طبع؛ توانایی و عملکرد بالای این تجهیزات بسیار حرفه ای، آن ها را برای انواع کارواش و شست و شوی های لوکس نیز مناسب کرده است. لوله ای عمودی است که بالای آن شیر خودکار و بست قلاب نصب میشود تا آبپاش روی آن نصب شود. دستگاه کارواش اتوماتیک با وجود مزایای زیاد برخی معایب غیر قابل چشم پوشی دارد اولین عیب دستگاه کارواش اتوماتیک همانند کارواش واترجت مصرف بالای آب است. برای خرید کارواش بخار سیار و هم چنین تجهیزات کارواش بخار سیار با ما در ارتباط باشید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت