از محبوبترین محصولات این برند میتوان تونیک چهار کاره صورت (4-in-1 Essential Face Tonic) را نام برد. آن شرکتهای هرمی - که معروفترین آنها در ایران گلدکوئست به معنای در جستجوی طلا نام داشت - محصولات خارجی با برند خاص خود را عرضه میکردند. اما یکی از فرآورد های آرایشی که حتماً باید به آن اشاره شود، لاک ناخن است که بسیاری از ما به دلیل مصرف زیاد آن با بی توجهی به انتخاب برند هایی غیر استاندارد و تقلبی که از نظر اقتصادی به صرفه ترند روی آورده ایم. این روز ها لوازم آرایشی ضد آب و بر پایه روغن بیش از گذشته ترند شده و محبوبیت یافته اند. به طور کلی می توان گفت همه لوازم آرایشی و بهداشتی پایه شیمیایی دارند و حتی محصولاتی که از ترکیبات گیاهی مشتق شده اند نیز در دسته فرآورده های شیمیایی طبقه بندی می گردند. شستشوی این فرآورده ها را باید به شوینده هایی سپرد که به طور مشابهی فرمولاسیونی بر پایه روغن داشته باشند تا بتوانند ریمل، پودر ها، کرم ها و رنگ مداد هایی که بر صورتتان کشیده اید را کاملاً و از عمق پوستتان پاک کنند. توجه کنید که تونرها جای شوینده های صورت را پر نمی کنند! 

از جمله این نکات کلیدی می توان به توجه به مواد تشکیل محصولات آرایشی، شستشوی صورت پیش از استفاده از این فرآورده ها و پاک کردن پوست از آن ها در انتهای روز اشاره کرد. احتمالاً همه ما پیش از خرید مواد غذایی و فرآورده های خوراکی، حساسیت ویژه ای به خرج می دهیم و با بررسی مواد تشکیل دهنده محصولات مختلف ابتدا از سلامت آن ها اطمینان حاصل می کنیم. لطفاً اطمینان حاصل کنید که مواد اولیه آرایشی و بهداشتی فله ای با کیفیت بالا برای فروش از اینجا کارخانه ما تهیه شده است. از بررسی کیفیت لاک ناخن غافل نشوید! راه حل فرار از عوارض خطرناک محصولات مضر آرایشی چیست؟ بیشتر افراد محصولات آرایشی را با رژلب، مداد چشم و کرم پودر که برای آرایش صورت است می شناشند، در صورتیکه امروزه محصولات بسیار پرطرفداری برای آرایش موها نیز در بازار وجود دارد. سوالی که بدون شک در ذهن همه ما وجود دارد آن است که آیا ممکن است محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی به مرور زمان باعث پیری زودرس پوست یا مسمومیت شوند؟

توجه داشه باشید که نمیتوان به طور کلی استفاده از این مواد را محدود کرد اما بهتر است برای زنان در دوران بارداری و شیردهی و کودکان، محدودیت مصرفی وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت پیامدهای ناگواری مثل اختلالات عصبی، هورمونی، تیروئیدی و خونی را در بردارد. فروشگاه اینترنتی لادوکر یکی از مراکز تخصصی ارائه کننده لوازم آرایشی از قبیل کرم های ضد آفتاب، رژ لب، ریمل، خط چشم، مداد ابرو و محصولات مراقبت از پوست مثل انواع لایه بردار، کرم ها و ماسک های مراقبتی و صد ها محصول دیگر است. برند تاتا هارپر (tata harper) هم با بهرهگیری از گیاهان طبیعی در کنار فناوری جدید لوازم آرایشی ارگانیک با رنگدانههای طبیعی و ترکیباتی مثل عصاره اسطوخودوس و روغن نارگیل و آلوئه ورا محصولات ارگانیک را به دست علاقهمندان میرساند. برندهای انگشت شماری هستند که با استفاده از مواد اولیه ارگانیک و طبیعی و مواد نگهدارندهی بدون خطر سعی در تولید محصولاتی بهتر دارند که یکی از آنها برند معروف واپور ارگانیک بیوتی (Vpour organic beauty) است که موفق به دریافت جوایز بین المللی تولید بهترین لوازم آرایشی ارگانیک با کیفیت و رنگ بندی بالا شده است. صابون یک عامل پاک کننده است که از یک یا چند نمک یا اسید چرب تشکیل شده است و به عنوان جزئی از خانواده شوینده ها ها شناخته می شود.این شوینده از انحلال انواع چربی و روغن در ترکیبات قلیایی (بازی) تولید می شود .

حالا که با این مواد مضر آشنایی پیدا کردید پیش از خرید لوازم آرایشی حتماً ابتدا به جستجو درباره مواد اولیه تشکیل دهنده آن ها بپردازید تا محصولات تقلبی دامن گیرتان نشوند! بنابراین بد نیست تا پیش از خرید ابتدا با شیوه تشخیص لوازم آرایشی اصل و مهمترین ویژگی های محصولات مراقبت از پوست با کیفیت و سالم آشنایی یابید. سلامت پوست و آراستگی ظاهری ما تا حد زیادی نشان دهنده اهمیت و احترامی است که برای خود قائلیم و رسیدگی و توجه به این موضوع پیش از هر چیز دیگر باعث افزایش اعتماد به نفس مان می شود. هیچ کس منکر اهمیت سلامت غذایی که روزانه استفاده می کنیم نیست، اما آیا برای تغذیه و سلامت پوستمان نیز به همین اندازه اهمیت قائلیم؟ خستگی زودرس و کمخونیهای مزمن نیز به همراه دارد و در زنان باردار، بر سلامت جنین اثر میگذارد. به عنوان مثال در سال چند کیلو سرب به همراه رژ لب وارد بدن زنان میشود. مواد آرایشی خطرناک اصولا به موادی اطلاق می شود که برای سلامتی بدن و پوست مضر هستند که می توان به مواد آرایشی مضر برای زنان باردار اشاره کرد و مقدار بیش از حد مجاز آن ها در محصولات آرایشی می تواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

 

منبع مقاله:

https://irchem.ir/cosmetic/