محتوا

مرکز تولید محتوا

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

چاپگر جوهر افشان چیست؟ مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان


احتمالاً نام چاپگر جوهرافشان را بارها در بازار تجهیزات اداری و چاپگر شنیده اید، اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چاپگر جوهرافشان چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از پرکاربردترین و رایج ترین دستگاه های چاپ که در حال حاضر بسیاری از کاربران برای مصارف اداری و خانگی از آن استفاده می کنند،پرینتر جوهر افشان هستند. این نوع چاپگر به صورت تک کاره، سه کاره و چهار کاره و در قیمت ها و مدل های مختلف در بازار موجود می باشد.

هر کدام از این مدل ها کارکردها و قابلیت های خاص خود را در مشاغل مختلف دارند. برندهای معروف پرینترهای جوهرافشان عبارتند از: Samsung، Brother، HP، Canon و Epson.

پرینترهای جوهرافشان محبوب ترین چاپگرها برای چاپ عکس هستند و عمدتاً برای چاپ عکس، بروشور، اسناد و غیره استفاده می شوند. چاپگرهای جوهرافشان آوافرهنگ معمولاً برای استفاده در خانه، استودیو، دفتر کوچک و مدرسه برای چاپ کاغذ عکس بهترین هستند.

چاپگرهای جوهر افشان از نازل های کوچک برای پخش مستقیم قطرات جوهر روی کاغذ استفاده می کنند. این روش بهترین گزینه برای تصاویر با رنگ های روشن است. اگر می خواهید عکس هایی با کیفیت بالا چاپ کنید، این نوع چاپگر برای شما مناسب است.

کارتریج های جوهر معمولا در رنگ های سرخابی، زرد و فیروزه ای تولید و به فروش می رسند. این سه رنگ اصلی را می توان با یک چاپگر ترکیب کرد تا هر رنگ دلخواه و مورد نیاز برای فرآیند چاپ را تولید کند.

مزایای پرینترهای جوهرافشان چیست؟

چاپگرهای جوهرافشان معمولاً سبکتر و کوچکتر هستند و برای استفاده در ادارات و اتاقها مناسب هستند زیرا فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.

آنها برای چاپ اسناد با تصاویر زیاد و عکس های با کیفیت بسیار مناسب هستند. علاوه بر این، پرینترهای جوهرافشان نسبت به چاپگرهای لیزری توانایی بهتری در ترکیب رنگ ها و ارائه تنوع رنگی دارند.

پرینترهای جوهرافشان پرینتر لیزری پنجره ای یاکاچیپا.

چاپگرهای جوهرافشان قبل از چاپ نیازی به دوره گرم شدن ندارند.

این می تواند بر روی انواع مختلف کاغذ از جمله کاغذ هنری، کاغذ براق و پارچه چاپ کند.

سازگار با کاغذهای بزرگ

معایب پرینترهای جوهر افشان

کاربرانی که کارهای معمول چاپ را انجام می دهند و نیاز به خرید منظم کارتریج دارند، هزینه جوهر بالایی نیز دارند.

پرینترهای جوهر افشان کندتر از پرینترهای لیزری کار می کنند.

ظرفیت سینی کاغذ پرینترهای جوهرافشان 50 تا 100 برگ است که ممکن است برای کاربرانی که چاپ زیادی انجام می دهند کم باشد.

چرخه کار ماهانه یک پرینتر جوهر افشان کوتاه تر از چاپگر لیزری است.

چاپگر جوهر افشان چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در برخی از چاپگرهای جوهرافشان مانند BubbleJet Canon از جوهر گرم شده و در برخی دیگر مانند قلم اپسون از هدهای چاپ پیزوالکتریک استفاده می شود.

همه پرینترهای جوهرافشان دارای مکانیزم سر چاپ، حرکت هد و اجزای حرکت کاغذ هستند.

چاپگرهای جوهرافشان معمولاً جوهر را از طریق یک سری کانال های بسیار ظریف ارسال می کنند و آن را به کاغذ منتقل می کنند. این چاپگرها عملیات انتقال جوهر را با روش های مکانیکی و حرارتی انجام می دهند.

در چاپگرهای جوهر افشان که از روش حرارتی استفاده می کنند، یک سری مقاومت های کوچک در انتهای هر یک از کانال های انتقال جوهر وجود دارد. جوهر درون لوله توسط این مقاومت ها تحریک می شود و حباب هوای بسیار کوچکی ایجاد می کند که قطره کوچکی از جوهر را بیرون می زند.

چاپگرهای مکانیکی از همین روش استفاده می کنند، اما از نیروی اعمال شده به سر جوهر برای انجام فرآیند چاپ استفاده می کنند.

کارتریج های چاپگر جوهرافشان

کارتریج های جوهر جعبه های مخصوصی برای نگهداری جوهر هستند. امروزه اکثر چاپگرهای جوهر افشان دارای چهار کارتریج هستند: سه رنگ اصلی: زرد، آبی، قرمز و سیاه.

وجود رنگ مشکی به این دلیل است که حتی چاپگرهای رنگی نیز اغلب از رنگ مشکی بیشتر از رنگ های دیگر استفاده می کنند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که امکان بارگیری کارتریج برای این چاپگرها وجود ندارد، اما اینطور نیست. کارشناسان چاپگر جوهرافشان شارژ کارتریج پرینترهای جوهرافشان را توصیه نمی کنند زیرا در طول فرآیند شارژ، متخصص باید بدنه کارتریج را با استفاده از سوزن و سرنگ سوراخ کند. وقتی بدنه سوراخ می شود، جوهر ممکن است نشت کند. نشت جوهر در چاپگر می تواند آسیب زیادی به قطعات دستگاه وارد کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

تفاوت ورق فولادی دکوراتیو و صنعتی


تفاوت ورق فولادی دکوراتیو و صنعتی چیست؟ مشخصات فنی ورق فولادی دکوراتیو و خواص و ویژگی های ورق فولادی صنعتی چیست؟ هر کدام از این ورق ها در چه صنایعی استفاده می شود؟ آیا شما هم در تولید خود از ورق های صنعتی استفاده می کنید یا تا به حال انواع ورق های فولادی براق، تزئینی، رنگارنگ یا آینه ای را در اجزای مختلف ساختمانی و وسایل کاربردی دیده اید؟!

در این مقاله با وارد کننده انواع محصولات استیل استیل شهر استیل همراه باشید تا با تفاوت های ورق استیل دکوراتیو و صنعتی بیشتر آشنا شوید.

تفاوت فولاد تزئینی و فولاد صنعتی

برای بررسی تفاوت صفحات فولادی تزئینی با صنعتی، ابتدا باید با تعاریف هر یک از این فلزات آشنا شوید. بنابراین در مقاله زیر به معرفی این صفحات استیل می پردازیم تا در مورد تفاوت صفحات استیل دکوراتیو و صنعتی اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

اگرچه پوشش های فولادی تزئینی و صنعتی مهفا از نظر ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی مشابه هستند، اما تفاوت های زیر را دارند.

شکل ظاهری: کاغذ متالیک تزیینی ظاهر زیبایی دارد و به دلیل استفاده در صنایع تزئینی و تزئینی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه محصولات فولادی صنعتی به دلیل استفاده در صنایع سنگین از ارزش قابل توجهی برخوردار نیستند.

ضخامت: ورق فولادی تزئینی عموماً با ضخامت کمتر از 3 میلی متر تولید می شود در حالی که ورق فولادی صنعتی با ضخامت بالاتر تولید می شود.

کاربرد: دکوراسیون ورق فولادی تزئینی، ساخت و ساز، مبلمان و غیره. استفاده آسان از ورق فولادی صنعتی در صنایع سنگین مانند خودروسازی، دریایی، نفت و گاز استفاده می شود.

تفاوت ورق فولادی دکوراتیو و صنعتی از نظر خواص و سایر مشخصات

انواع ورق های فولادی صنعتی ظاهری براق دارند و قادر به تحمل دماهای مختلف هستند. این فلزات عملاً با محیط زیست سازگار هستند، بنابراین 85 درصد از صفحات فولادی صنعتی قابل بازیافت هستند.

فرآیند ساخت آسان فولاد صنعتی، دوام و هزینه تولید پایین نسبت به عمر مفید آن از دیگر ویژگی های بارز سایر انواع فولاد صنعتی است. در مقاله بعدی تفاوت صفحات استیل دکوراتیو و صنعتی به ویژگی های ورق استیل دکوراتیو می پردازیم.

برای تشخیص کیفیت ورق های فلزی تزئینی، آنها را در یک محیط خورنده قرار می دهند. اگر کاغذ بتواند مقاومت خود را به خوبی حفظ کند، می توان گفت که کاغذ از کیفیت خوبی برخوردار است.

قیمت فولاد تزئینی معمولاً به دلیل فلزات گرانبهای به کار رفته در ترکیب شیمیایی آن بالا است، اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان قیمت آن را به طور دقیق تعیین کرد.

تفاوت صنعتی و آرایشی از نظر کاربرد است.

هر ورق فولادی در صنایع مختلف استفاده می شود. بنابراین تفاوت فولاد دکوراتیو و صنعتی را می توان از نظر کاربرد آنالیز کرد:

کاربرد ورق فولادی صنعتی

در حال حاضر فولاد صنعتی کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد و در سه دسته زیر قرار می گیرد:

ورق فولادی نسوز S310

ورق فولادی آتش نشانی S310 از گروه فولادهای ضد زنگ نیکل کروم است که دارای خواص ویژه و مناسب برای استفاده در دماهای بالا می باشد. این نوع فولاد حاوی مقادیر زیادی کروم و نیکل است و مقاومت بسیار خوبی در برابر اکسیداسیون دارد.

کاربرد اصلی فولاد ضد زنگ تولید گرما و قطعات تماس با دمای بالا صفحه فولادی 310 است. از جمله مبدل ها و کوره های حرارتی با دمای بسیار بالا.

در مقابل قدیم 321 خواهد بود

ورق فولادی 321 یک آلیاژ ضد زنگ است که حاوی مقدار مشخصی تیتانیوم است. تیتانیوم این ورق را در برابر تشکیل کاربید کروم مقاوم می کند. خواص مکانیکی استثنایی ورق فولادی 321 باعث استفاده از آن در صنایع با دمای بالا شده است.

این آلیاژ بدون هیچ مشکلی در ساخت مخازن تحت فشار یا دیگ قابل استفاده است. یک آلیاژ آستنیتی، فولاد 321 قابلیت جوشکاری در انواع فرآیندهای مقاومتی و همجوشی را دارد.

این ورق استنلس استیل در صنایع مختلفی مانند قطعات موتور جت، مبدل های حرارتی، تجهیزات و قطعات هواپیما، تجهیزات فرآیندهای شیمیایی، لوله های جوش مارپیچ و ... کاربرد دارد.

ورق فولادی 316 مقاوم در برابر اسید

ورق استیل 316 مقاومت بسیار بالایی در برابر محیط های اسیدی و خورنده دارد. این ورق فلزی همچنین به عنوان فولاد ضد زنگ درجه دریایی یا جراحی شناخته می شود. در ترکیب ورق فولادی 316 علاوه بر کروم و نیکل، مقدار مشخصی مولیبدن نیز به کار رفته است.

از دیگر مشخصات ورق فولادی 316 می توان به مقاومت کششی بالا و مقاومت در برابر خزش و پارگی در دمای بالا اشاره کرد. همچنین قابلیت شکل دهی، جوشکاری و ساخت بسیار بالایی دارد. این فولاد ضد زنگ در فرآیندهای مختلف همجوشی و مقاومت جوش پذیری خوبی دارد.

کاربرد ورق فولادی تزئینی

از ویژگی های ورق استیل تزیینی رنگ بندی زیبا و جذاب آن می باشد که در اشکال مختلف براق، مات و خراش دار موجود می باشد. زیبایی، زیبایی و سطح براق فولاد تزئینی آن را به ماده ای مهم برای اجزای بیرونی و داخلی ساختمان مانند تولید آسانسور یا ظروف تزئینی تبدیل کرده است.

در واقع آرایه و رنگ های مختلف ورق های تزئینی فولادی توجه بسیاری از طراحان و مهندسان ساختمان را به خود جلب کرده است. استفاده از این نوع ورق و طرح های متنوع آن در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان بسیار رایج است.

امروزه با توجه به گسترش و توسعه صنعت دکوراسیون و اهمیت عناصر زیبایی در ساختمان سازی، تولید ورق های فولادی تزیینی نیز روز به روز در حال افزایش است. به طوری که هر روز طرح و رنگ جدید انواع ورق های استیل تزیینی وارد بازار می شود.

بیشترین کاربرد این نوع ورق ها در نمای ساختمان های مسکونی، برج های تجاری، هتل ها، اماکن مذهبی و مراکز هنری و دیدنی می باشد.

انواع ورق های فولادی تزئینی

انواع کاغذ طراحی موضوع دیگری که در مقاله بعدی به آن خواهیم پرداخت، تفاوت کاغذ طراحی و کاغذ صنعتی است. ابزارهای طراحی با توجه به طراحی آنها طبقه بندی می شوند، از جمله:

ورق فولادی طرح دار

ویژگی های مهندسی یکی از ویژگی های اصلی ورق فولادی مهر است که برای استفاده در سازه های فولادی زنگ نزن به مهندسان و طراحان ترجیح داده است.

از ویژگی های ورق فولادی طرح دار می توان به سطح براق، شکل پذیری مطلوب و شکل پذیری آسان اشاره کرد. در حال حاضر طرح های مختلفی از این ورق در بازار موجود است و در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد.

از بین انواع ورق های استیل طرح دار، این به ورق های استیل آینه ای، ورق های استیل آینه طلایی، ورق های استیل خش دار، ورق های استیل طرح چوبی، ورق های استیل چرمی و ورق های استیل رنگی اشاره دارد.

آینه یا ورق فلزی تزئینی

ورق فولادی آینه طلا، ورق فولادی خراش مسی، ورق فولادی برس خورده، ورق فولادی آینه ساده، ورق فولادی رزگلد خراش نمونه های رایج ورق های فولادی تزئینی مورد استفاده در صنعت ساختمان و دکوراسیون معماری هستند.

توری ورق فولادی

ورق استیل دکوراتیو  دارای سطح توری می باشد که برای بازشوهای کوچک به سفارش سازندگان جهت ساخت و ساز در صنایع مختلف استفاده می شود. مهمترین کاربرد ورق استیل توری ساخت لوازم آشپزخانه مانند سرخ کن، صنعت ماهی و آبزیان، خشک کن میوه و غیره است. فولاد گرید 304 به طور کلی برای ساخت ورق فولادی مشبک 1x2 متری استفاده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

آهنگ قدیمی مسعود صادقلو و مهدی حسینی به نام دستای مریض

متن آهنگ دستای مریض مسعود صادقلو و مهدی حسینی

ببین چه جوری نشسته عطرِ تو، توی خونه!♫!
ببین دلی که گذاشتی تنها، چه جوری خونه!♫!
به این دیوونه تو بالِ پرواز دادی، که اینجاست!♫!
پَری که وا شد با دو تا دستات، ببین چه تنهاست!♫!
ببین گرفته بارون، دیوونه کجـایی؟!♫!
به این دیوونه گفتی، نمیاد جـــدایی!♫!
بگیر دستامو بازم، توو دستـــای مریضـت!♫!
هنوزم خاطراتت نمُـرده، عزیــزه!♫!
ببین گرفته بـارون، دیوونه کجـایی؟!♫!
به این دیوونـه گفتی، نمیاد جـدایی!♫!
بگیر دستامـو بازم، توو دستــای مریضت!♫!
هنوزم خاطراتت نمُرده، عزیــزه!♫!
با تو انگار، رو ابرا بودم! همه انگار دور از ما بودند!♫!
با تو دنیام آروم میشد، انگار موهام بارون می خورد!♫!
ولی وِل کردی رفتی، همه چیو.. حیف! دستی دستی!♫!

دیگه واست مهم نیست، نه! که بوده تقصیر، از کی؟!♫!
بی خیال باش، هرچی میاد سرم! بقیه هم که از تو بیخیال ترند!♫!
من شدم یه تنهای عصبی، که مشتاش میزنه به دیوار، ترک!♫!
ببین گرفته بارون، دیوونه کجــایی؟!♫!
به این دیوونه گفتی، نمیاد جــدایی!♫!
بگیر دستامو بازم، توو دستــای مریضت!♫!
هنوزم خاطراتت نمُـــرده، عزیــــزه!♫!
ببین نشسته، غم توی دنیام… چشامو بستن، این سیلِ اشکام!♫!
ببین چه جوری برا تو مُردم!♫!
بیا که بدجوری، کم آوردم!♫!
ببین گرفته بارون، کجـــــایی؟!♫!
ببین گرفته بـارون، دیوونه کجـایی؟!♫!
به این دیوونـه گفتی، نمیاد جـدای!♫!
بگیر دستامو بازم، توو دستـای مریضت!♫!
هنوزم خاطراتت نمُرده، عزیــزه!♫!
ببین گرفته بـارون، دیوونه کجـــایی؟!♫!
به این دیوونـه گفتی، نمیاد جــدایی!♫!
بگیر دستامـــو بازم، توو دستـــای مریضت!♫!
هنوزم خاطراتت نمُـــرده، عزیــــزه!♫!

 

آهنگ قدیمی مسعود صادقلو و مهدی حسینی به نام دستای مریض

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

پیشگیری از بیماریهای قلبی: چگونه سلامت قلبی خود را حفظ کنیم

 

بیماری های قلبی به عنوان یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان شناخته می شوند. این بیماری ها شامل تاج قلبی، نارسایی قلبی، ضربان های نامنظم، و سایر مشکلات قلبی هستند. خبرخوب این است که بسیاری از بیماری های قلبی با اقدامات پیشگیرانه قابل پیشگیری و کاهش خطر آن ها است. در این مقاله، به برخی از روش ها و راهکارهایی که به شما کمک می کنند تا سلامت قلبی خود را حفظ کنید، پرداخته خواهد شد.

چگونگه از سلامت قلب مراقبت کنیم؟

1. تغذیه سالم:

   - مصرف مواد غذایی با کمترین میزان چربی اشباع شده و کلسترول اشباع شده مثل گوشت قرمز و محصولات لبنی را کاهش دهید.

   - میوه ها و سبزیجات را به مقدار زیادی در رژیم غذایی تان اضافه کنید. آنها حاوی آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند که به سلامتی قلبی کمک می کنند.

2. کنترل فشارخون:

   - فشار خون بالا یکی از عوامل خطر بزرگ برای بیماری های قلبی است. مداومت در اندازه گیری فشارخون و مشاوره با پزشک برای کنترل آن بسیار مهم است.

3. ورزش منظم:

   - حداقل 30 دقیقه ورزش معتدل روزانه، مثل پیاده روی یا شنا، به عنوان قسمتی از روزانه تان در نظر بگیرید. ورزش به افزایش قدرت قلب و کاهش چربی های اضافی کمک می کند.

4. ترک عادات مضر:

   - دخانیات: کشیدن سیگار از بزرگترین عوامل خطر برای بیماری های قلبی است. برای حفظ سلامت قلبی خود، بهتر است از ترک سیگار پیش بروید.

   - مصرف الکل: مصرف مقدار متعادلی از الکل توسط پزشک مورد تایید قرار بگیرد. افرادی که الکل را معتدل مصرف می کنند، ممکن است بهره مندی هایی برای سلامت قلبی داشته باشند.

5. کنترل وزن:

   - اگر وزن اضافی دارید، تلاش کنید تا وزن مناسبی برای قدتان داشته باشید. کاهش وزن به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

6. مدیریت استرس:

   - روش های مدیریت استرس مثل یوگا، مدیتیشن، یا تمرینات تنفسی می توانند به شما کمک کنند تا با استرس مواجهه کنید و از تأثیرات منفی آن بر قلب جلوگیری کنید.

7. بررسی دوره ای:

   - برای بررسی سلامت قلبی تان و شناسایی خطرات مختلف، باید به دوره های منظمی به پزشک قلبی مراجعه کنید.

8. عمل به راهنمایی‌های پزشک:

    - اگر پزشک شما توصیه‌های خاصی برای کنترل عوامل خطر داده، حتماً عمل کنید. این توصیه‌ها برای هر فرد به مرور زمان ممکن است متغیر شوند.

9. معاونت خانواده و دوستان:

    - خانواده و دوستان می‌توانند نقش مهمی در تشویق شما به ادامه روش‌های سالم زندگی و حفظ سلامت قلبی داشته باشند.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی از رویکردهای چندگانه و مداومی نیاز دارد. ترکیب این روش‌ها و تغییرات در سبک زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا سلامت قلبی خود را حفظ کرده و از بیماری‌های قلبی پیشگیری کنید.

جمع بندی نهایی

پیشگیری از بیماری های قلبی از اهمیت بسیاری برخوردار است. با تغذیه سالم، ورزش منظم، کنترل فشارخون و فاصله گیری از عادات مضر، می توانید به سلامتی قلبی خود اهمیت بدهید و از خطر بیماری های قلبی کاسته و زندگی سالم تری را تجربه کنید. همچنین، همکاری مداوم با پزشک متخصص قلب و عروق خوب و انجام بررسی های دوره ای می تواند به شناسایی مشکلات زودرس و اعمال تغییرات مناسب کمک کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت

با خرید زمین در قبرس زندگی کنید


همانطور که در ویدئو مشاهده می کنید، هر شهروند خارجی تنها برای یک واحد (1338 متر مربع) می تواند سند مالکیت بگیرد. البته خرید چند دنوم رایگان و نامحدود است. اما اگر می خواهید مدرک بگیرید باید بدانید که برای خارجی ها محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد.

محدودیت در خرید زمین توسط خارجی ها

اگر قصد ساخت و ساز در زمین خریداری شده خود را دارید، ذکر این نکته ضروری است که شما تنها در کمتر از 35 درصد از زمین خود یک خانه حداکثر دو طبقه اجاره می کنید. بنابراین نمی توانید سازه ای با کاربری تجاری یا بیش از یک واحد بسازید. ویلای دو طبقه بهترین خانه ای است که می توانید در زمین خود بسازید.

دولت تدابیر ویژه ای برای افرادی که قصد ساخت و ساز در قبرس شمالی یورومای را دارند در نظر گرفته است. اولاً، مجوز تجارت نمی تواند به نام یک خارجی باشد و باید به نام یک شهروند قبرسی باشد. ضمناً زمین خریداری شده نمی تواند به نام شخص باشد و باید به نام شرکت باشد.

توسعه در قبرس شمالی بسیار سودآور است. افرادی از کشورهای مختلف با پیروی از این قانون شروع به ساخت و ساز در قبرس شمالی کرده اند و از این راه سود بالایی به دست می آورند.

اگر به فکر اقامت قبرس با خرید زمین هستید، با Eurome تماس بگیرید. امور شما به خوبی پیش خواهد رفت. کل فرآیند تحت نظارت مستقیم آقای امرا چایل و با کمک وکلای شرکت که همگی وکلای درجه یک قوه قضاییه قبرس شمالی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر سایت