در ادامه به معرفی تدابیری میپردازیم که میتواند در زمینه طراحی شهری برای کمک به افراد دارای آلزایمر اجرا شود. براساس CDC ، حدود ۲۵۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ برای هزینه های مراقبت از آلزایمر و زوال عقل در ایالات متحده هزینه شده است. این دهکده اولین مرکز مراقبتهای ذهنی سراسر کانادا را در خود جا داده و طراحی آن به حدی شگفتانگیز است که مدیران سایر کشورهای جهان نظیر هلند و ایالات متحده آمریکا را به توسعه شهرهای مشابه سوق داده است. به گزارش خبرنگار ایمنا، سالمندی بخشی از روند طبیعی زندگی است، در این دوران خطر ابتلاء به اختلالات ذهنی و جسمی افزایش مییابد و به همین دلیل، خیلیها از پا به سن گذاشتن وحشت دارند، یکی از اختلالات دوران پیری که بسیاری از سالخوردگان را در سراسر جهان به خود گرفتار کرده، بیماری نامآشنای آلزایمر است، یافتههای عصبشناسان نشان میدهد سبک زندگی در پیشگیری از این بیماری نقش بسزایی دارد. مطالعات نشان دادهاند که حفظ مهارتهای تفکر در مراحل بعدی زندگی و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر با شرکت در رویدادهای اجتماعی، خواندن، رقصیدن، بازیهای رومیزی، خلق هنر، نواختن ساز و سایر فعالیتهایی که نیاز به مشارکت ذهنی و اجتماعی دارند، مرتبط است.

در این راستا، افزایش فضاهای باز بیشترین اثربخشی را به دنبال خواهد داشت زیرا افراد را به گرد هم آمدن و برقراری ارتباطات اجتماعی با یکدیگر سوق میدهد و این امر به سهم خود در بهبود وضعیت روحی آنها بسیار مؤثر است. گروهی از محققان اهل کانادا پس از بررسی وضعیت تعدادی از شهروندان مبتلا به آلزایمر به این نتیجه رسیدند که نزدیکی این افراد به فروشگاهها، پارکها و مراکز اجتماعی نقش مهمی در کاهش علائم بیماری در آنها ایفا میکند. وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به آلزایمر پس از مدتی نسبت به اطرافیانشان دچار سوءظن میشوند، تصریح کرد: در این حالت بیمار پرخاشگر شده و دیگران را نسبت به انجام عملی متهم میکند. داروهای فعلی آلزایمر می توانند برای مدتی به علائم حافظه و سایر تغییرات شناختی کمک کنند. از آنجا که آلزایمر با از دست دادن حافظه ارتباط مستقیمی دارد، در نتیجه به مشکلات بیشماری منجر میشود و لزوم مراقبت بیشتر از این افراد را از سوی دیگران، بهویژه طراحان شهری میطلبد. اسکن مغز: سی تی اسکن یا ام آر آی می توانند علائم آلزایمر در سالمندان را نشان دهند. به عنوان مثال، نصب تجهیزات ورزشی در پارکها و افزایش مراکز ورزشی میتواند در تشویق سالمندان و افراد دارای آلزایمر به انجام فعالیتهای جسمی نقش مهمی ایفا کند که این امر به سهم خود در کاهش علائم بیماری و پیشگیری از ابتلای سایرین به آن بسیار اثربخش خواهد بود.

علاوه بر دارو، تغییر سبک زندگی نیز ممکن است به فرد در مدیریت وضعیت خود کمک کند. اگر فکر می کنید ممکن است شما یا یکی از عزیزانتان آلزایمر داشته باشید ، اولین قدم شما صحبت با پزشک است. ✔ رفتن به استخر و قدم زدن در داخل آب ولرم یا آب گرم برای سالمندان میتواند آرامش بخش باشد. روانپزشک سالمندان میتواند داروهایی را برای درمان علائم شناختی و رفتاری افراد مبتلا به آلزایمر تجویز نماید. یکی از متخصصان روانپزشکی که بیشتر در زمینه آلزایمر فعالیت میکند، طراحی بخش اعظم این پروژه را به عهده داشته و مدعی شده است که ایجاد فضایی کاملاً شبیه به خانه (نه مرکز درمانی) در رأس اهداف او قرار داشت تا مکانی برای درمان هرچه مؤثرتر بیماران به وجود آورد. برخی از مطالعات منبع معتبر دریافتهاند که برخی تغییرات بینایی و چشمی میتواند نشاندهنده بیماری آلزایمر در مراحل اولیه برای افراد 50 ساله و بالاتر باشد. ممکن است نشاندهنده ابتلا به آلزایمر باشد.

اگر تصمیم گرفتید نقش مراقبت را بر عهده بگیرید ، ممکن است لازم باشد برای کمک به متخصصین مراقب حرفه ای و همچنین اعضای خانواده ثبت نام کنید. معمولا یکی از اعضای خانواده یا دوستان ممکنه بیشتر متوجه تشدید علائم شوند. این بررسی جدید بزرگ که در انگلیس انجام شد، نشان داد که زنانی که قبل از ۴۰ سالگی وارد یائسگی میشوند، نست به زنانی که در حدود ۵۰ سالگی یائسگیشان شروع میشود، با احتمال ۳۵ درصد بیشتر ممکن است در ادامه زندگی دچار زوال عقل شوند. طبق آخرین تخمینی که توسط عضو هیئت علمی گروه آموزشی سالمند شناسی دانشگاه علوم بهزیستی زده شده؛ در هر ۳ ثانیه در جهان یک نفر به بیماری آلزایمر مبتلا میشود و این آمار تا سال ۲۰۳۰ میلادی ممکن است به عدد ۶۵ میلیون نفر در جهان افزایش پیدا کند. آنچه تاکنون در مورد این بیماری میدانیم این است که با گذشت زمان وضعیت فرد مبتلا به آلزایمر بدتر میشود اما درمان میتواند به تاخیر علائم کمک کند و کیفیت زندگی فرد را بهبود ببخشد. آنچه مشخص است این است که بیماری با گذشت زمان بدتر می شود ، اما درمان ها می توانند به تأخیر در علائم و بهبود کیفیت زندگی شما کمک کنند.

تعدادی از آزمون ها مهارت های تفکری مانند حافظه، قوت استدلال و مهارت های زبانی بیمار را بررسی می کنند. تعدادی از شرایط، از جمله شرایط قابل درمان، میتوانند منجر به از دست دادن حافظه یا سایر علائم زوال عقل شوند. مشکلات حافظه معمولاً یکی از نخستین نشانههای اختلال شناختی مرتبط با بیماری آلزایمر است. آلزایمر یک بیماری پیشرونده، غیرقابلبرگشت و تخریبکنند مغز و اعصاب است که نشانههای ابتدایی آن شامل فراموش کردن وقایع یا مکالمات است. فرد مبتلا به آلزایمر مکالمات یا رویدادهای اخیر را فراموش میکند، وسایل را در مکان اشتباه قرار میدهد، نام مکانها و اشیا را فراموش میکند، در انتخاب کلمات برای صحبت کردن دچار مشکل میشود و سوالات تکراری میپرسد. فرد مبتلا به آلزایمر مکالمات یا رویدادهای اخیر را فراموش میکند، وسایل را در مکان اشتباه قرار میدهد، نام مکانها و اشیا را فراموش میکند و در انتخاب کلمات برای صحبت کردن دچار مشکل میشود.

براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، آلزایمر ششمین علت مرگ و میر در بزرگسالان ایالات متحده است. اختلال عصبی که در آن مرگ سلولهای مغزی باعث کاهش حافظه و کاهش قدرت شناختی میشود این، شایعترین نوع زوال عقل است که ۶۰ تا ۸۰ درصد موارد اختلالات عصبی در ایالات متحده را تشکیل میدهد. بنابراین ورزش کردن باعث حفاظت از سلولهای عصبی میشود. این بیماری باعث از دست رفتن تدریجی و مداوم مغز شده و میتواند بر روی صحبت کردن، فکر کردن و انجام فعالیتهای روزانه تأثیر بگذارد. بیماری آلزایمر موجب میشود بر روی سلولهای ناحیه هیپوکامپ مغز (بخش حافظه) افراد مبتلا رسوبات پروتئینی به نام پلاکهای آمیلوئید ایجاد شود. به گزارش ایمنا، آلزایمر اختلالی پیش رونده عصبی است که باعث کوچک شدن مغز (آتروفی) و مرگ سلولهای مغز میشود و شایعترین علت زوال عقل است. آلزایمر یک اختلال عصبی پیشرونده است که باعث کوچک شدن و مرگ سلولهای مغز میشود. علاوه بر این، وجود بناهای تاریخی، مجسمهها و فضاهای سبز کوچک در نزدیکی محل سکونت افراد دارای آلزایمر در بهبود علائم بیماری آنها بسیار مؤثر است. نتایج بررسیهای انجامشده نشان میدهد که هورموندرمانی ممکن است خطر بروز آلزایمر در میان زنان مسن را کاهش میدهد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از بهترین متخصص مغز و اعصاب ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.