پاستا پنه مرغ با سس آلفردو یکی از آن غذاهای ماکارونی ایتالیایی است که به راحتی تهیه می شود و در عین حال بسیار خوشمزه است.

عناصر:

پاستا پنه

500 گرم

کره

100 گرم

کرم

100 گرم

سینه مرغ یا سینه مرغ تکه تکه شده

300 گرم

نمک، فلفل سیاه یا فلفل قرمز، پودر آویشن

به مقدار لازم

سیر

2 دارو

موم

100 میلی لیتر

ارد

1 قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان رنده شده

4 تا 6 قاشق غذاخوری

جعفری تازه خرد شده

2 قاشق غذاخوری

ریحان

چند برگ

طرز تهیه:

برای تهیه سس آلفردو ابتدا 50 گرم کره را روی حرارت بسیار کم آب کرده و یک قاشق غذاخوری آرد اضافه کرده و تفت دهید. سیر ریز خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس 100 گرم خامه را با 100 میلی لیتر شیر مخلوط کرده و به مدت 2-3 دقیقه در همان دما مخلوط نکنید. سپس پنیر را به مخلوط کره و خامه اضافه کنید و مدام هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

بهتر است خامه تازه مصرف شود تا خیلی سفت نشود. اگر خامه کمی سفت بود، می توانید خامه را با یک یا دو قاشق غذاخوری شیر رقیق کنید.

یک لیتر آب، یک قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری روغن را در قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد. سپس پاستا را به آب در حال جوش اضافه کنید. حدود 15 دقیقه بپزید تا پاستا طعم خام خود را از دست بدهد و کاملا پخته شود.

شاید فکر کنید 15 دقیقه زمان زیادی برای پختن پاستا است. اما توجه داشته باشید که از آنجایی که این ماکارونی مستقیم سرو می شود و روی حرارت بخار پز نمی شود، اگر در 8 دقیقه پخته شود باز هم سفت خواهد بود و بو یا طعم خامی دارد!

روغن موجود در آب نمک از چسبیدن پاستا جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که ماکارونی در حال جوشیدن است، در قابلمه باید باز باشد تا پاستا به صورت خمیر در نیاید. در حالی که پاستا در حال پختن است، یک یا دو بار مخلوط را هم بزنید. بعد از 15 دقیقه پاستاها را در یک سبد آبکشی بریزید و مقداری آب روی آنها بریزید تا نمک اضافی آنها شسته شود.

همزمان پاستا را در آب ریخته، 50 گرم کره را در تابه ای دیگر آب کرده و یک تکه مرغ یا مرغ را به آن اضافه کنید و بگذارید کمی تفت بخورد. سپس نمک و فلفل و نیمی از سس آلفردو را اضافه کنید و چند دقیقه بگذارید مخلوط شود تا مرغ طعم خود را بگیرد.

سپس پاستا آبکش شده را در ظرفی که برای سرو در نظر گرفته اید بریزید و مخلوط مرغ و سس آلفردو را اضافه کنید و با کمی پنیر پارمزان بپاشید و با ریحان تزیین کنید و بلافاصله داغ سرو کنید. بقیه سس آلفردو را روی بشقاب هایی که سرو کرده اید بریزید.

همچنین می توانید مواد را در ظرف پیرکس بریزید و روی مواد کمی پنیر پارمزان بپاشید و در طبقه وسط فر با حرارت زیاد یا روی گریل قرار دهید تا پخته شود و پنیر طلایی و خوشرنگ شود. سپس سرو کنید و نوش جان کنید..
 

متن کامل مقاله را بخوانید:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-پنه-آلفردو-با-گوشت/